کد خبر 458861
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

آتش سوزی در ذخیرگاه بزرگ مواد سوختی هرات دست کم ۱۲کشته بر جای گذاشت.

به گزارش مشرق، در ولایت هرات در غرب افغانستان آتش سوزی در ذخیرگاه بزرگ گاز، تلفات و خسارات سنگینی برجای گذاشته است.

«احسان‌الله حیات» سخنگوی والی هرات گفت که آتش سوزی در ذخیرگاه بزرگ مواد سوختی هرات اتفاق افتاده است. دست کم ۱۲ نفر در نتیجه آن کشته شده‌اند.

به گفته منابع خبری، قربانیان این انفجار شماری از ساکنان محلی از جمله کودکان بوده‌اند.

«محمد رفیق شیرزی» سخنگوی درمانگاه مرکزی هرات می‌گوید که یک زن ۳۵ ساله نیز در میان کشته‌های این رویداد است و براساس صورت گرفته، تعدادی کودک در میان قربانیان این رویداد بوده‌اند.

شیرزی گفت که هجده زخمی آتش سوزی به بیمارستان منتقل شده‌اند که وضعیت چهار نفر آن‌ها وخیم بود. این چهارنفر برای تداوی به ایران انتقال یافته‌اند.

آتش سوزی شب گذشته زمانی شروع شد که تعدادی از کارمندان یک شرکت مشغول ترمیم یک بالون گاز بودند. پس از شروع آتش سوزی آن‌ها فرار کردند که انفجار به وقوع پیوست و چهار نفر از آن‌ها بالای ۹۰ درصد سوختند.

پس از آن اهالی محل در نزدیکی محل رویداد از خانه‌های خود فرار کردند که یک بالون گاز منفجر کرد و به هوا پرتاب شد و گفته می‌شود بین تعدادی از اهالی محل فرود آمده و جان تعدادی از آن‌ها از جمله کودکان را گرفته است.

آمار کشته‌های این رویداد در ابتدا یازده نفر بود اما مسئولان محلی گفته‌اند که یک نفر از زخمی‌ها نیز پس از انتقال به بیمارستان، جان داد.

«محمد عوض صاحب‌زاده» از شاهدان عینی این رویداد گفت که آتش سوزی شامگاه روز گذشته حدود ساعت ۱۱ به وقت محلی شروع شد و به دنبال آن چند انفجار قوی نیز در انبار گاز روی داد.

وی می‌گوید که محل آتش سوزی در نزدیک محل سکونت مردم بود و انفجار‌ها تا ساعت دو و سی دقیقه بامداد ادامه داشت و باعث شد تا شماری از خانواده‌ها همراه با کودکان خود به کوه‌ها فرار کنند.

مسئولان محلی گفته‌اند که در اثر این رویداد دو شرکت گاز آتش گرفته و برآوردهای ابتدایی نشان می‌‎دهد که دست‌کم ۴۲ میلیون افغانی خسارت مالی برجای مانده است.

علت این آتش سوزی بی‌احتیاطی کارکنان شرکت‌های گاز عنوان شده است.

آتش سوزی در ذخایر نفت و گاز در افغانستان واقعه‌ای تازه نیست و پیش از این هم حوادث بزرگ آتش سوزی به دلایل مختلف از جمله بی‌توجهی به استانداردهای نگهداری مواد سوختی و بی‌احتیاطی و بی‌دقتی در مسایل ایمنی سبب آتش سوزی‌های بزرگ در ذخایر نفت و گاز شده است.

{$sepehr_album_30169}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس