کد خبر 458540
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

بازیگر سریال «تعبیر وارونه یک رویا» معتقد است این سریال گرچه مسایل امنیتی را مطرح می‌کند ولی بیش از آنکه سیاسی باشد رویکردی اجتماعی و انسانی دارد.

به گزارش مشرق، علی صالحی با اشاره به حضور خود در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» که به کارگردانی فریدون جیرانی شنبه تا چهارشنبه از شبکه یک سیما روی آنتن می رود، گفت: اردیبهشت سال قبل وقتی فریدون جیرانی به دلیل آماده نبودن فیلمنامه، سیناپس کار را برای من تعریف کرد بدون اینکه جزئیات نقشم را بدانم، فهمیدم که سریال «تعبیر وارونه یک رویا» درباره ترور دانشمندان هسته ای توسط ماموران موساد است و من هم قرار است در نقش یک مامور امنیتی بازی کنم.

وی که تجربیات مختلفی در ایفای نقش مامور پلیس را در کارنامه بازیگری اش دارد درباره تفاوت کارهای قبلی‌اش با سریال «تعبیر وارونه یک رویا» عنوان کرد: من در سریال «چک برگشتی» به کارگردانی سیروس مقدم نقش مامور پلیس را بازی کرده بودم اما بازی در نقش یک مامور امنیتی را برای اولین بار تجربه کردم و این شخصیت برای من خیلی جذاب و غرورآفرین بود.

این بازیگر ادامه داد: من هنگام بازی در این سریال به واقع درک کردم که این سربازان گمنام امام زمان (عج) و ماموران بخش های اطلاعاتی به دور از شناخته شدن و معروف بودن، چه زحماتی را برای تامین امنیت کشور می کشند و با جان و دل و با رشادت و ایثارگری بدون چشم‌داشت دل به خطر می زنند. فهمیدم که چقدر کار این عزیزان سخت و خدایی است. ما خیلی از این اتفاقات را نمی بینیم و فقط گهگاه می شنویم که فلان ترور خنثی شد و یا فلان باند در کشور شناسایی و متلاشی شد حالا چه کسانی این زحمات را متحمل شدند و در چه مدت و با چه مشقاتی به این افتخار دست یافتند در خبرها مطرح نمی‌شود و به این ترتیب در خبرها فقط نام سربازان گمنام امام زمان (عج) به گوش می خورد.

صالحی درباره جزییات چنین نقش هایی بیان کرد: من در این سریال گوشه ای از زحمات و دشواری های کار ماموران امنیتی کشورم را حس کردم و سعی کردم در عین اینکه یک مامور اطلاعاتی بودم، مقداری نقشم را شیرین تر کنم و به آن زندگی ببخشم آن هم با تعاملی که با امیر جعفری و سایر ماموران در سریال داشتم.

علی صالحی: سختی‌ کار امنیتی ها را نشانم دادیم

ایفاگر کاراکتر حامد در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» تصریح کرد: ماموران امنیتی هم مانند همه مردم شوخی می کنند و لحظات خوشی دارند و به صرف مامور اطلاعاتی بودن یک زندگی خشک و یکنواخت ندارند بنابراین من در این سریال سعی کردم این روح زندگی در بین ماموران امنیتی کشور را به بیننده منتقل کنم و امیدوارم که در انجام آن موفق بوده باشم.

بازیگر سریال «میکائیل» در پاسخ به اینکه برای نزدیک شدن به نقشش چقدر آمادگی و اطلاعات داشته است، اظهار کرد: پیش از بازی در این کار، نمونه های سریال های امنیتی خارجی را دیده بودم و مقداری با این فضا آشنایی داشتم اما در مجموعه «تعبیر وارونه یک رویا» فقط فیلمنامه ای بود و مشاوره هایی که آقای اصفهانی یکی از نویسندگان پروژه به من می داد.

وی اضافه کرد: اگر در این سریال امکانات بهتری به ما داده می شد قطعا خروجی کار با درایت آقای جیرانی بسیار بهتر از این می شد. هدف همه ما در این سریال این بود که یک ماجرای مستند را به مردم نشان بدهیم و در همین سریال فارغ از هرگونه سیاسی‌کاری خواستیم به همگان بگوییم که ما با خشونت و ترور مخالفیم؛ چه نوک پیکان این ترور دانشمندان هسته ای ایران باشد چه سایر نقاط جهان. به نظرم موضوع سریال «تعبیر وارونه یک رویا» قبل از اینکه سیاسی باشد یک موضوع کاملا انسانی و علمی است. این سریال فارغ از تم امنیتی اش حاوی یک درام اجتماعی هم بود همین که آدم ها چه راحت عاشق می شوند. همچنین نشان دادیم که افرادی مثل هاشم، جاوید و محسن روانبخش که به نوعی فریب خورده هستند چگونه در وسط یک عملیات تخریبی به اشتباه خود پی می برند و با رفتاری معکوس منافع ملی را بر منفعت شخصی ترجیح می دهند، به نظرم خط مشی این سریال نسبت به ماجرای کثیف ترور یک خط مشی انسانی بود تا صرفا سیاسی.

بازیگر سریال «تعبیر وارونه یک رویا» که به تازگی بازی در سریال «تنهایی لیلا» را که از شبکه سه پخش می شود به پایان رسانده است، گفت: از دو هفته آینده به پروژه «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی زینب تقوایی که محصول شبکه یک سیما است، می پیوندم.

وی که کمتر در کارهای سینمایی حضور دارد می گوید خیلی علاقمند است بازی در صحنه تئاتر را هم به تجربیات خود بیافزاید و منتظر یک پیشنهاد خوب تئاتری می ماند.

مجموعه تلویزیونی «تعبیر وارونه یک رویا» به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه کنندگی سیدکمال طباطبایی، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک است که پخش آن از سوم مرداد آغاز شده و از شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۲ از این شبکه به روی آنتن می رود.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    رسما آب بسته به سریال .اینکه نشد سریال امنیتی پلیسی!!! طرف میره تو آسانسور یا سوار ماشین میشه شده چهل دقیقه فیلم!!!!
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    نکته جالب تر این سریال امنیتی پلیسی اینه که اون تیم دو نفره که برای زیر نظر گرفتن دانشمند هسته ای کار می کنن، هر روز با یه ماشین شاسی بلند تابلو میرن جلو ساختمون طرف زیر نظرش میگیرن. کسی هم نیست که به این مسئله مشکوک بشه. ینی فیلم نامه نویسش بیشتر تو مایه های خنده بازار سیر میکنه تا فیلم های امنیتی!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس