با اعلام اسامی آخرین اسرایی که قرار بود آزاد شوند‌،پدرم سکته کرد چرا که اسم کاظم در لیست آزادگانی که قرار بود با پایان یافتن جنگ به میهن بازگردند. در آن لیست اعلام نشده بود و پس از چندی پدرم فوت کرد و مادرم نیز آلزایمر گرفت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،‌ پیکر شهید «کاظم فرجی نورانی» پس از گذشت 33 سال هویتش از طریق آزمایش «دی ان ای» مشخص شد. از همین رو امروز 25 مرداد ماه مادر‌، برادر‌ و خواهران این شهید با پیکر او در معراج شهدا دیدار کردند.

در ابتدای حضور خانواده شهید کاظم فرجی نورانی‌، خواهران شهید با بی‌تابی خاصی یا حسین یاحسین می‌گفتند و مدام این جمله را تکرار می‌کردند که برادر ما قد بلند و چهارشانه‌ای داشت. اکنون او بسیار کوچک شده است.

در بخشی از این دیدار فرشته فرجی نورانی خواهر شهید نورانی در سخنانی در رابطه با برادرش به خبرنگار ایسنا گفت:برادرم متولد خرداد ماه 1339 بود. او در کشورهای هند‌ و ایتالیا درس می‌خواند. در ایتالیا علوم سیاسی می‌خواند. پس از چندی پدرم مریض شد و برای دیدار او به ایران بازگشت.از آنجایی که دوران جنگ بود به سربازی رفت و دوره خدمتش به پایان رسید.پس از آن برحسب وظیفه‌ و تعهدی که احساس می‌کرد از بازگشت به ایتالیا منصرف شد و چندین بار به جبهه رفت تا اینکه با حضور در عملیات الی بیت‌المقدس در حالی که از رزمندگان بسیجی لشکر 27 محمد رسول الله(ص) بود به شهادت رسید.

وی ادامه داد: هنگامی که اسامی اسرا را اعلام می‌کردند منتظر او بودیم تا اینکه اسامی آخرین گروه آزادگانی که قرار بود به ایران بازگردند را اعلام کردند اما اسم کاظم در این لیست نبود به همین دلیل پدرم سکته کرد و بعد از چندی از دنیا رفت ما همیشه به بازگشت او امید داشتیم و گمان می‌کردیم که او روزی بازخواهد گشت. مادرم در این مدت به دلیل فراغ فرزندش فراموشی و آلزایمر گرفت اما خدا را شکر که او پس از 31 سال به آغوش خانواده بازگشته است.

فرجی نورانی درباره وصیت‌نامه‌ای که توسط برادرش به دست آنها رسیده بود نیز یادآور شد:چندین سال که از فراغ برادرم می‌گذشت که از طریق پست و شخص ناشناسی نامه‌ای به دستمان رسید که درون آن وصیتنامه برادرم قرار داشت. او در این وصیتنامه هدف از حضور در جبهه که دفاع از میهن و اسلام بوده است را یادآور شده و از ما خواسته بود تا در مراسم‌اش برایش شیرینی پخش کنیم. برای همین امروز صبح که از سپاه به دیدار ما آمده بودند بنا به وصیت برادرم در میان جمع شیرینی پخش کردیم.

او همچنین می‌خواست که در کنار دیگر همرزمانش و در قطعه شهدای بهشت زهرا (س) دفن شود.

این خواهر شهید به خانواده‌های دیگر شهدا توصیه کرد:قطعا تحمل این همه سال دوری بسیار سخت است اما امیدوارم روزی همه خانواده‌های شهدای گمنام به فرزندان شهیدشان برسند و این شهدای گمنام در جایگاهی که به آنها تعلق دارد‌ آرام بگیرند. بدون شک قطعه شهدا بهترین مکان برای خاکسپاری آنها خواهد بود.

کمیته جست‌وجوی مفقودین،شانه و سربند باقی مانده از شهید کاظم فرجی نورانی را به خانواده این شهید تحویل دادند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس