در ۲۶ مرداد سال ۶۹، پس از رنج های فراوانی که از هجر یاران بر دل عشاق سنگینی می کرد، سرانجام طلایه داران سپاه عشق پای به خاک میهن اسلامی گذاشتند. به راستی که قلب ملت خانه آنهاست و آنان قدم بر قلب ملت نهادند و آمدند و خوش آمدند.

گروه جهاد و مقاومت مشرقدر ۲۶ مرداد سال ۶۹، پس از رنج های فراوانی که از هجر یاران بر دل عشاق سنگینی می کرد، سرانجام طلایه داران سپاه عشق پای به خاک میهن اسلامی گذاشتند. به راستی که قلب ملت خانه آنهاست و آنان قدم بر قلب ملت نهادند و آمدند و خوش آمدند.

امسال هم همزمان با دهه کرامت و سالگرد ورود آزادگان از سوی نهادها و سازمان های مختلف برنامه های ویژه ای به پاس بزرگداشت آزادگان گرانقدر میهن اسلامی برگزار شد.

در این راستا نهضت خدمت رسانی لشگر آزادگان(نخل) نیز راه اندازی شد.

این نهضت در اولین برنامه ی خود با جمعی از آزادگان به دیدار خانواده شهید جانباز آزاده بهروز ابراهیم نژاد و همسر و خانواده ی این شهید والامقام رفتند.

 خانه ی شهید در حوالی میدان بهمن در کوچه ای که مزین به تابلوی هیئت بیت العباس است، قرار دارد.

خانه ای که عطر حضور شهید در آن پیچیده؛ گرچه همرزمان جامانده، شرم دارند از دیدار همسر و فرزندان آزاده شهید، در حالی که قاب عکس شهیدشان را با سربلندی و اقتدار در برابر دیدگان نگه می دارند. قابی با تصویری پر از خاطره روی طاقچه خودنمایی می کند؛ در کنار جانمازی و پلاکی که گرانبهاترین یادگارهای شهید ابراهیم نژاد است.

همرزمان در این دیدار به یاد آخرین روز اسارت می افتند. آن جایی که عطر آزادی در اردوگاه های دشمن پیچید و اسرا پس از سال ها دوری به سوی وطن بازمی گشتند. یکدیگر را در آغوش می کشیدند. از یکدیگر حلالیت می طلبیدند و قرآن را بر سر همدیگر می گرفتند و یکدیگر را به آیه های ملکوتی می سپردند.

به یاد روزی که در مرز خسروی اتوبوس های آن سوی مرز عراق مانند فرشتگان نجات در انتظار مسافران کربلا بود.

حالا سال ها از آن روزهای پرخاطره می گذرد و یاران هم اسارتی یکی یکی پرمی کشند.

بهروز ابراهیم نژاد نیز یکی از این پرستوهای مهاجر است که سال گذشته پس از تحمل سال ها درد و رنج به یاران شهیدش پیوست.

 IMG_9194

 

 

یادبودی برای خانواده ی یک شهید

در دیداری که نهضت خدمت رسانی لشگر آزادگان با خانواده ی شهید ابراهیم نژاد ترتیب داده بود، همرزمان این شهید با یادآوری و روایت خاطراتی، رشادت های این شهید در روزهای اسارت را بازگو کردند.

دیداری که یادآور ایثار و از جان گذشتگی آن هایی بود که در روزهای تلخ دور از وطن بر اثر شکنجه های دژخیمان شراب عشق نوشیدند.

در پایان این دیدار نیز لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی نهضت خدمت رسانی لشگر آزادگان(نخل) به خانواده شهید ابراهیم نژاد اعطا گردید.

 در هنگام خواند مرقومه لوح تقدیر، همسر به عکس ابراهیم نژاد خیره شده و خاطرات خوب روزهای تکرار ناشدنی را در ذهنش مرور می کرد.

 

در بخشی از پیام این لوح آمده است:

«...جایت خالی بود. دل مان گرفت. اما با دیدن خانواده ی سبزت، همسر فداکار و صبورت و فرزندان سرو و شمشادت قصه هجرانت در قلب ما جایش را به امید و افتخار داد. تو زود از بین ما رفتی، اما فرزندانت نیز خیلی زود پرچم شرف و عزتت را به دوش گرفتند. تا زنده اند و زنده ایم نخواهیم گذاشت نامت فراموش و راهت بی راهرو بماند....»

 شهید بهروز ابراهیم نژاد در عملیات رمضان در سال ۶۱ به اسارت دشمن بعثی در آمد و بعد از تحمل شکنجه های بسیار به اردوگاه موصل یک انتقال پیدا کرد. همزمان با آغاز عملیات خیبر،وی به همراه تعدادی دیگر از اسرا به اردوگاه موصل چهار انتقال پیدا کرد. 

ایشان سال ۶۹ به میهن اسلامی بازگشت و لباس پاسداری را به تن کرد.

شهید ابراهیم نژاد پس از سال ها درد و رنج دوران اسارت که ۵۰ درصد مدال جانبازی را برای او به ارمغان آورده بود، در یازدهم اسفند ماه سال گذشته به درجه رفیع شهادت نائل گردید. از این شهید بزرگوار دو فرزند دختر و پسر به یادگار مانده است.

  

اهداف نهضت نخل

در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر خدمت به مردم و تحمل سختی های آن ها و ایجاد نقطه نورانی در باطن انسان را محقق نماید و آزادگان بهترین نمونه و گروه برای آغاز فعالیت های این نهضت می باشد.

 همچنین همزمان با دیدار خانواده شهید ابراهیم نژاد و سالگرد ورود آزادگان، نهضت خدمت رسانی لشگر آزادگان با هدف خدمت رسانی، دیدار با خانواده های جانبازان، خانواده آزادگان متوفی و شهید، برگزاری اردوهای جهادی ـ تربیتی، برپایی هیئت های فرزندان دختر و پسر و همسران آزاده در منزل شهید ابراهیم نژاد راه اندازی شد.

آزادگان و ایثارگران و عموم مردم که تمایل به شرکت در این نهضت جهادی را دارند می توانند به سایت جامع آزادگان(سجاد) به نشانی www.iran-pw.com مراجعه و پیغام خود را به همراه شماره تماس اعلام نمایند.

در زیر تصاویر این دیدار را می بینید:

www.iran-pw.com (17)

 

 

www.iran-pw.com (7)

 

www.iran-pw.com (13)

   

www.iran-pw.com (15)

 

www.iran-pw.com (18)

 

www.iran-pw.com (22)

 

www.iran-pw.com (23)

*سایت جامع آزادگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس