کد خبر 457957
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

آیت الله گلپایگانی(ره) شبی در کنار بارگاه مبارک امیرالمومنین (ع) بیتوته کردند که در میانه شب دیدند ضریح شکافته شد و حضرت یک لیوان عسل به ایشان دادند.

 به گزارش مشرق، آیت الله محمدتقی وحیدی گلپایگانی از شاگردان آیت الله گلپایگانی(ره)که سالها از محضر درس ایشان مستفیذ شده و بسیار مورد تفضل و احترام شان بودند و هم اینک، استاد سطوح عالی حوزه و امام جماعت مسجد انصارالحجه تهران است، در گفتگویی به شرح سیره و سنت علمی و اخلاقی این عالم ربانی پرداخت که مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید:

آیت الله گلپایگانی (ره) نمونه زهد و تقوی بودند

وی آیت الله سیدمحمدرضا گلپایگانی (ره) را از مراجع نمونه در زهد، تقوا، علم، دانش، بصیرت در دین و مدافع انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: ایشان تحصیلات را در منطقه گوگد گلپایگان شروع کردند و سپس در حوزه علمیه اراک سطوح عالی را به پایان رساندند. و در همان جا از درس خارج آیت الله عبدالکریم حائری (ره) استفاده کردند.

آیت الله وحیدی گلپایگانی با اشاره به شخصیت برجسته اخلاقی آیت الله گلپایگانی اظهار داشت: نقل است وقتی همه کودکان با هدف زود رسیدن به مکتب خانه از میان مزارع مردم عبور می کردند، ایشان این عمل را حق الناس دانسته و راه طولانی تر را انتخاب می کردند.
فقیهی که از دست امیرالمومنین(ع) ظرف عسل گرفت
آیت الله سیدمحمدرضا گلپایگانی (ره)

فقیهی که در زمان آیت الله بروجردی (ره)، اعلام مرجعیت نکرد

وی افزود: آن عالم ربانی برای ادامه تحصیل از اراک به قم هجرت کرد و سالها در درس بزرگان آن شهر مقدس حضور یافت. ایشان بعد از فوت آیت الله عبدالکریم حائری یزدی و سپس در دوره مرجعیت عامه آیت الله سیدحسین بروجردی (ره) به تدریس درس خارج ادامه دادند اما به احترام آن بزرگواران، هیچگاه اعلام مرجعیت رسمی نکردند.

استاد سطوح عالی حوزه در ادامه با اشاره به شخصیت انقلابی و مبارزاتی آیت الله گلپایگانی ابراز داشت: بعد از وقوع زلزله طبس آیت الله گلپایگانی با پیامی اعلام کردند که دولت (حکومت پهلوی) صلاحیت تربیت بچه های بی سرپرست را ندارد و این پیام موجب ناراحتی بسیار شاه شد. سیدمهدی موسوی گلپایگانی فرزند آیت الله و یکی از خیرین به نام آل طعمه پس از ابلاغ تسلیت و ابراز همدردی ایشان به مردم طبس عازم قم می شدند از طرف ماموران حکومت تحت تعقیب قرار گرفته و سرانجام سیدمهدی موسوی گلپایگانی به شهادت رسید و آقای آل طعمه مجروح شد.

آیت الله وحیدی گلپایگانی اضافه کرد: آیت الله گلپایگانی (ره) عادت داشتند هر وقت به مشهد مقدس می رفتند بلافاصله به زیارت امام علی بن موسی الرضا می رفتند. در آخرین سفرشان در هواپیما دچار کسالت شده لذا نتوانستند مستقیما به حرم حضرت بروند و وقتی به منزل رسیدند و بهبودی نسبی حاصل شد، بسیار گریه کردند و خطاب به حضرت ثامن الحجج فرمودند: یابن رسول الله! مرا ببخشید که نتوانستم مستقیما به دیدن شما بیایم. در این حال صدایی گفت: ناراحت نباش. اگر این بار تو نیامدی، من آمده ام. سپس نوری در اتاق پیچید.

ظرف عسلی که از دست امیرالمومنین (ع) دریافت شد

وی با اشاره به ارادت بسیار آیت الله گلپایگانی (ره) به اهل بیت (ع) گفت: ایشان شبی در کنار بارگاه مبارک امیرالمومنین (ع) بیتوته کردند که در میانه شب دیدند ضریح شکافته شد و حضرت یک لیوان عسل به ایشان دادند. آیت الله گلپایگانی فرمودند: لطفا یک ظرف برای استادمان (آیت الله عبدالکریم حائری) بدهید که حضرت علی (ع) فرمودند: قبلا به ایشان داده ایم. شاید همین حادثه موجب شد آیت الله گلپایگانی بعد از رحلت امام (ره) مرجعیت وسیعی یافتند.

قبر پنهان حضرت زهرا (س)، سند مظلومیت حضرت است

امام جماعت مسجد انصارالحجه در ادامه با بیان اینکه امام خمینی (ره) احترام بسیاری برای آن مرجع تقلید قایل بودند، خاطرنشان کرد: دکتر ولایتی می گوید: زمانی که وزیر امور خارجه بودم به ملک عبدالله گفتم اجازه دهید سایه بانی بر قبور ائمه بقیع (ع) قرار دهید که او پاسخ داد: این کار در دست روحانیون ماست اما تلاش خود را می کنم. من موضوع را به امام گفتم و ایشان فرمودند: در این باره نظر آیت الله گلپایگانی را نیز جویا شوید. وقتی موضوع را به ایشان گفتم گریه کردند و فرمودند: قبر مادر ما حضرت فاطمه زهرا (س) پنهان است و این موضوع سند مظلومیت حضرت است. بنده راضی به انجام این کار از سوی سعودی ها نیستم.

آیت الله وحیدی گلپایگانی در پایان تاکید بر اینکه درس فقه آیت الله سیدمحمدرضا گلپایگانی (ره) بسیار عالی بود آنچنان که بسیاری از فقها و مجتهدین در درسشان شرکت می کردند، اظهار داشت: ایشان عادت داشتند همیشه قبل از شروع درس دو رکعت نماز در مسجد اعظم می خواندند. نمازی که در تأثیر نماز اثر داشت.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    1 0
    الله اکبر....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس