کد خبر 457745
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

سفارت کویت در بیروت از اتباع این کشور خواست به علت تحولات امنیتی لبنان از سفر به این کشور خودداری کنند.

به گزارش مشرق، سفارت کویت در بیروت با صدور بیانیه‌ای اتباع و شهروندانش را از سفر به کویت منع کرد و خواستار خروج کویتی‌های حاضر در لبنان شد.

وبگاه خبری «النشره» لبنان با اعلام این خبر، نوشت که سفارت کویت در بیروت از شهروندان کویتی خواست که از سفر به لبنان خودداری کرده و آنهایی که در این کشور حضور دارند در سایه تحولات امنیتی جاری آن را ترک کنند.

فعالیت‌های اعتراض آمیز هواداران کمپین جوانان لبنانی موسوم به «بویتان در آمد» (کمپین معترضان لبنانی به بحران انباشت زباله» که از زمان آغاز این بحران با برگزاری تجمع‌های کوچک و تظاهرات مسالمت‌آمیز شده بود، از دو شب گذشته تا کنون با خشونت نیروهای امنیتی و نظامی لبنان مواجه شده است.

در جریان حملات نیروهای امنیتی لبنان به معترضان طی دو شب گذشته یک شهروند لبنانی کشته، بیش از 60 نفر زخمی و یک نفر خودسوزی کرد.

کمپین معترضان لبنانی تظاهرات امروز را که قرار بود ساعت 18:00 از سر گفته شود، بنا به دلایلی به تاخیر انداخت. قرار است برگزار کنندگان این کمپین بعد از ظهر امروز با حضور در نشستی مطبوعاتی دلایل این موضوع را تشریح کنند.

بر اساس این گزارش «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان با انتقاد از عدم همکاری گروه‌های سیاسی و نمایندگان پارلمان برای حل پرونده‌های داخلی، گفت: این حق مردم است که صدای خد را به اعتراض بلند کنند. هر آنچه روی می‌دهد یک تحرک مشروع است ولی در همان حال باید بدانیم که جایگزینی برای دولت وجود ندارد بویژه اینکه در خلأ سیاسی به سر می‌بریم.

درگیری‌های شب گذشته با توسل نیروهای امنیتی به ماشین‌های آب‌پاش جهت متفرق ساختن تظاهرات روند تشدیدی به خود گرفته و سپس به پرتاب سنگ بین دو طرف کشیده شد. با شلیک گازهای اشک آور ده‌ها تن از معترضان دچا تنگی تنفس شدند. رسانه‌های لبنانی شب گذشته از شنیده شدن صدای تیراندازی‌های گسترده گزارش داده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس