کد خبر 457075
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

نایب رئیس مجلس گفت: توصیه مجلس به دولت این است که این راهبرد را به عنوان مهمترین هدف که رهبری بارها بر آن تاکید داشتند، در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش مشرق، در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبریک هفته دولت، گفت: دولت وحدت و اقتدار ملی را با الهام از آموزه‌های اسلام خصوصا فرمایشات امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر محقق کرده تا در مسیر اهداف تعریف شده و نظام اسلامی گام‌های بلندی بردارد.

نایب‌رئیس مجلس اظهار داشت: امام علی (ع) در راهبرد مدیریت نظام اسلامی به مالک اشتر فرمودند هدف اول تقویت بنیان اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: تقویت بنیان اقتصادی کشور در سایه رشد فعالیت اقتصادی کارآفرینان و دریافت مالیات فراهم می شود.

ابوترابیفرد گفت: توصیه مجلس به دولت این است که این راهبرد را به عنوان مهمترین هدف که رهبری بارها بر آن تاکید داشتند، در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: تلاش برای خلق ثروث در سایه تولید کالا و خدمات در یک اقتصاد دانش‌بنیان در چارچوب اقتصاد مقاومتی و دریافت مالیات برای اداره کشور مهمترین گامی است که دولت و مجلس باید بردارند.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: برای گفتگو با جهان در سایه قدرت باید به یک قدرت اقتصادی تبدیل شویم.

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه نظام اسلامی ما قطعا دشمنان تعریف شده‌ای دارد، گفت: بر اساس فرمایشات قرآن مسلمانان و اسلام قطعا دشمنان سرسخت دارند که تنها در سایه افزایش اقتدار است که می‌توان از منافع امت اسلام دفاع کرد.

وی با اشاره به راهبرد دفاعی قرآن، گفت: تقویت قدرت نظامی و دفاعی کشورهای اسلامی مهمترین راهبرد قرآن است.

ابوترابیفرد ادامه داد: در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی قدرت بازدارنده به معنای واقعی کلمه ایفای نقش می‌کند. صنعت دفاعی ایران بخشی از قدرت دفاعی آن است.

نایب‌رئیس مجلس افزود: امنیت سازی راهبردی به معنای آن است که در مقابل تهدیدات دشمن از سازوکارهای محدودکننده استفاده کنیم. زمانی که تهدیدات در منطقه در حال افزایش است و دشمنان به جنگ‌های نیابتی دست زده و تحریم تسلیحاتی را در دستور کار خود قرار دادند، نهادهای راهبردی باید از ساز و کارهایی استفاده کنند که زمینه‌های تولید قدرت با استفاده از تولید داخلی را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه صنایع دفاعی ایران در راستای خودکفایی راهبردی گام برمی‌دارد، گفت: در نگرش راهبردی ایران موضوع امنیت ملی به همان اندازه که مقوله‌ای فیزیکی است، به همان اندازه نیز موضوعی ایدئولوژیک است.

ابوترابی‌فرد محور اصلی فعالیت‌های وزارت دفاع و نیروهای مسلح را در راستای افزایش قدرت بازدارندگی خواند و گفت: ساخت موشک فاتح ۳۱۳ نمونه بارز این قدرت بازدارندگی است. حمایت مجلس از پروژه‌های دفاعی بخشی از ضرورت‌های امنیت‌سازی در کشور است.

عضو کمیسیون برجام اظهار داشت: امیدواریم مسئولان با خلق دانش و فناوری‌های نوین بر قدرت بازدارندگی دفاعی ایران بیفزایند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود ضمن تبریک روز پزشک، گفت: امروز جامعه پزشکی کشور با برخورداری از قدرت فاخر علمی ایران در جایگاه زیبنده‌ای قرار دارد. شایسته است نظام از تمام ظرفیت خود برای ارائه خدمت به مردم استفاده کند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اقدامات دولت و مجلس برای ارتقای جایگاه خدمات پزشکی و سلامت، تصریح کرد: دولت با ارتقای بهره‌وری و استفاده از منابع برای این مهم اهتمام ویژه‌ای قائل شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس