نائب‌رئیس مجلس با تائید بر این نکته که اصل 126 اداره پرسنلی کشور را جزو اختیارات رئیس‌جمهور می‌داند، اظهار داشت: اما بالاخره قانون بر تصمیمات رئیس‌جمهور حاکم است.

به گزارش مشرق، کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل صبح امروز یک‌شنبه اول شهریور در اخطار قانون اساسی در صحن علنی در جریان بررسی طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی با استناد به اصل 126 قانون اساسی گفت: این اصل مسئولیت برنامه بودجه و استخدامی کشور را مستقیما بر عهده رئیس‌جمهور گذاشته است و طبق آن وی می‌تواند اداره آن را به عهده دیگری بگذارد.

وی افزود: رئیس‌جمهور سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را جمع کرد و کشور را بر اساس محاسبات سرانگشتی و تورم پرسنلی اداره کرد اما ما چیزی نگفتیم حال چرا به رئیس‌جمهور اجازه نمی‌دهیم از این اختیار خود استفاده کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید امام و رهبری بر حفظ عناصر مفید و مجرب برای نظام گفت:‌به استناد اصل 126 قانون اساسی نگذارید بیش از این دست رئیس‌جمهور در این زمینه بسته شود.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است محمدرضا باهنر نائب‌رئیس دوم مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت در توضیح با تائید این نکته که اصل 126 اداره پرسنلی کشور را جزو اختیارات رئیس‌جمهور می‌داند، اظهار داشت: اما بالاخره قانون بر تصمیمات رئیس‌جمهور حاکم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس