کد خبر 456775
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

علی‌اکبر ولایتی با اشاره به مدعی شدن برخی کشورها در خصوص بزرگان سرزمینمان گفت: باید برای حفظ نام بزرگان این سرزمین بیش از پیش تلاش کنیم.

به گزارش مشرق،‌ علی‌اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در دیدار مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران با رئیس قوه قضاییه با اشاره به لزوم همکاری و نزدیکی قوه قضاییه و وزارت بهداشت به عنوان یکی از ضرورت‌های اساسی بر الگوگیری پزشکان از پزشکان بزرگ تاریخ ایران زمین تأکید کرد.

وی تصریح کرد: در گذشته علم طبابت پزشکان با حکمت و علوم دینی و انسانی همراه بود و ما اکنون تلاش می‌کنیم تا رنگی از این پزشکان را بر خود داشته باشیم چرا که در گذشته پزشکی منهای حکمت معنا نداشت.

ولایتی خاطرنشان کرد: بزرگان علم طب در گذشته دستی در علوم دینی داشتند و می‌توان به ابن‌سینا، رازی و جرجانی که دوره‌های مختلف دینی را دیده بودند اشاره کرد.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: کتاب پزشکی ابن‌سینا از آنجا توانست 600 سال به عنوان کتابی معتبر در دانشگاه‌های‌ جهان تدریس شود که بر اساس منطق بوده است و این یعنی آشنایی طبیب با علوم انسانی.

ولایتی گفت: زکریای رازی در حوزه طب بالینی اولین دایرةالمعارف را در 23 جلد نوشت که هنوز بخش‌هایی از آن به زبان فارسی ترجمه نشده است.

وی گفت: امیدواریم آقای لاریجانی در این نشست راهی نشان دهند تا حکمت را به عرصه پزشکی بازگردانند.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری ضرورت حفظ کردن هویت طبیبان ایرانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: اینها کتاب‌هایی به زبان فارسی دارند که نشانه ایرانی بودن آنهاست و چنانچه در حفظ نام اینها تلاش نکنیم کشورها و ملل دیگر آنها را صاحب می‌شوند.

ولایتی گفت: همین اواخر کشور امارات در خصوص ابن‌سینا مدعی شده بود و در همین راستا پیشنهاد می‌کنم روزی به نام پزشکان نامگذاری شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس