کد خبر 456569
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به مناسبت روز ملی تکریم از امامزادگان و بزرگداشت امامزاده سیدعلی(ع) قم پیامی صادر کردند.

 به گزارش مشرق، به مناسبت پنجم ذیقعده روز ملی تکریم از امامزادگان آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به همایش تکریم از امامزادگان و امامزاده سید علی(ع) مدفون در شهر مقدس قم پیامی صادر نمودند.

پیام این مرجع تقلید پنج شنبه ۲۹ مردادماه در همایش روز ملی تکریم از امامزادگان و امامزاده سید علی(ع) که با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد توسط حجت الاسلام سیستانی الله آبادی نماینده آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در این همایش قرائت شد.

در این پیام که آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با آیه ۲۳ سوره شوری آغاز نموده اند چنین آمده است:قال اللّه الحکیم فی کتابه: قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى (شورى: ۲۳)؛ تکریم از اهل البیت علیهم السلام و امامزادگان واجب التعظیم از وظایف دینی و مذهبی مسلمانان است.

بنابر حدیث شریف ثقلین که فریقین آن را قبول دارند تمسک به عترت و احترام به اهل البیت علیهم السلام از تکالیف اصلی مسلمانان است همانطور که قرآن کریم برای مسلمانان، محترم و کتاب هدایت و قانون آسمانی است، عترت پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم هم هادیان مردم و نجات‌دهنده گمراهان از ضلالت هستند و مردم وظیفه دارند که از آنان پیروی نموده و راه و روش زندگی خود را از آنان بیاموزند.

این مرجع تقلید شیعیان جهان در این پیام به اهمیت سیره امامزادگان و مطالعه آن توسط مسلمانان تأکید کرده و اظهار کرد: آشنایی با سیره آنان و با سیره امامزادگان و مطالعه زندگانی آن بزرگواران برای همه مسلمانان اهمیت بسیار زیادی دارد. در طول تاریخ وقتی ما به زندگی امامزادگان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که آنان با مجاهدت‌های خود و با تحمل زحمات و صدمات بسیار زیاد آیین مقدس اسلام و معارف نورانی مکتب را تبلیغ و ترویج نموده و حتی در این راه، بسیاری از آن بزرگواران شربت شهادت را نوشیده و با خون پاک خود شجره طیبه اسلام را آبیاری کردند.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در این پیام بیان کرد: شهر مقدس قم از دیر زمان پذیرای ذریه پاک پیامبر صلی الله علیه و آله و امامزادگان بوده که صدها نفر از آنان در این شهر و اطراف آن مدفون هستند و مراقد مطهرشان بر معنویت این شهر افزوده است. مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که قم را فضیلتی بزرگ عنایت نموده موجب شد که امامزادگان دیگر هم به قم آمده و در این شهر مذهبی زندگی نمایند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از پیامشان در خصوص امامزاده سید علی(ع) مدفون در شهر مقدس قم عنوان کرد: یکی از آن بزرگواران امامزاده واجب التّکریم سید علی علیه السلام است که دارای مقام معنوی زیادی است. این بزرگوار همیشه مورد احترام اهالی با ایمان قم به ویژه علماء و بزرگان دین بوده و مرقد شریفش زیارتگاه محبین اهل‌البیت علیهم السلام است و مردم با ایمان نسبت به این امامزاده ارادت و علاقه خاصی دارند. حقیر نیز بارها توفیق پیدا کردم که این امامزاده واجب التعظیم را زیارت نموده و از آن وجود مقدس و حضرات معصومین علیهم السلام درخواست عنایت ویژه و نظر و توجّه خاص نمودم.

یادآور می شود، در بخش پایانی این پیام آمده است: در خاتمه از مسئولین محترم همایش تکریم از امامزادگان و شرکت کنندگان عزیز تقدیر و تشکر نموده، مزید توفیقات همگان را در پیروی از معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام در ظل عنایات خاصه حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت دارم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس