کد خبر 462119
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: بیش از ۳۰۰ امامزاده در استان تهران وجود دارد که ۸۰ بقعه از این مجموعه شاخص هستند.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید هاشم حسینی، معاون فرهنگی  اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران  با اشاره به جایگاه رفیع و حائز اهمیت وقف در فرهنگ و دین مبین اسلام اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، اقدامات سازنده ای در خصوص زمینه سازی و تسهیل شرایط برای وقف مشارکتی محقق شده است.

وی افزود: پروژه تعریف شده مرکز درمانی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری از نمونه طرح های برجسته ای است که عملیات اجرایی آن در چارچوب وقف مشارکتی پیگیری می شود.

حسینی عنوان کرد: قریب به هشت هزار نفر از اقشار و طیف های مختلف مردم در این طرح، مشارکت دارند و هر کدام با توجه به توانمندی مالی خود در این امر خیر ایفای نقش کرده اند.

وی افزود: پروژه مرکز درمانی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در سال۹۲ تعریف و در سال ۹۳ عملیات احداث آن کلید خورد و در حال حاضر نیز مراحل خاک برداری آن در حال طی شدن است.

معاون فرهنگی  اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: اگر چه اقدامات مثبت و سازنده ای از سوی عموم مردم در عرصه وقف انجام شده اما با شرائط ایده آل فاصله بسیاری داریم و ظرفیت برای ورود و فعالیت هرچه بیشتر در این بخش وجود دارد.

حسینی در خصوص تعداد امامزادگان استان تهران اظهار داشت:بیش از ۳۰۰ امامزاده در استان تهران وجود دارد که ۸۰ بقعه از این مجموعه بسیار شاخص و مطرح هستند.

وی افزود:برخی از امامزادگان همچون امامزاده اسماعیل(ع) شهرستان شهریار، امامزاده صالح(ع) تجریش و... در مناطقی هستند که دسترسی به آن بسیار آسان است و برخی دیگر نیز در مناطق صعب العبور واقع شده اند که دسترسی به آن ها با دشواری های خاص همراه است.

حسینی گفت: مجموعه اوقاف و امور خیریه استان تهران، بمنظور ارائه خدمات هر چه مطلوب تر به زائران این اماکن مقدس در حد توان و امکانات موجود از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

وی در خصوص توسعه و تجهیز ساختمان های ادارات اوقاف در شهرستان های استان تهران عنوان کرد: در برخی ساختمان های ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان تهران، مشکلات و نارسایی هایی وجود دارد که برای ما قابل درک است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس