رسول خطیبی پس از شکست یک بر صفر سیاه‌جامگان خراسان برابر میزبانش گسترش فولاد استعفا داد تا اولین مربی خارج شده از دور در لیگ پانزدهم باشد.

مردی که در تبریز جان سخت‌تر بودگروه ورزشی مشرق - رسول خطیبی با سیاه‌جامگان طی 4 هفته 3 مرتبه شکست را تجربه کرد و فقط 3 امتیاز از نفت گرفت تا با ثبت میانگین متوسط 0.75 امتیاز در هر بازی ترجیح دهد از سمت سرمربیگری سیاه جامگان ابومسلم خراسان کناره‌گیری کند.

* 1.61 امتیاز برای اخراج از تراکتورسازی

این امر برای خطیبی جوان مسبوق به سابقه بود و فصل پیش هم وی نتوانست لیگ چهاردهم را روی نیمکت تراکتورسازی به پایان برساند. در لیگی که گذشت این مربی 18 هفته مرد شماره یک کادر فنی تراکتورسازان بود و پس از آن جای خود را به تونی اولیویرای پرتغالی داد.

رسول خطیبی فصل پیش طی 18 دیدار - با تیم اول تبریز- به 8 پیروزی و 5 تساوی دست پیدا کرد و تیمش 5 مرتبه برابر رقبا شکست خورد. به این ترتیب کسب به طور میانگین 1.61 امتیاز برآیند کارنامه‌ای بود که منجر به اخراج این سرمربی از روی نیمکت تراکتورسازی شد.

* خروج دایی و کرانچار درخوان هفتم

فصل قبل اولین مربیان برکنار شده از ترکیب تیم‌ها، در پایان هفته هفتم مسابقات جای خود را به جایگزین‌شان دادند. در واقع شکست پرسپولیس برابر تراکتورسازی (هفته هفتم) با نتیجه 3 بر یک سبب شد تا علی دایی از راس کادرفنی پرسپولیس کنار گذاشته شود. دایی با قرمزها طی 7 دیدار 8 امتیاز گرفت تا به طور متوسط از هر مسابقه 1.14 امتیاز به‌دست آورده باشد.

قابل تامل اینکه زلاتکو کرانچار سرمربی وقت سپاهان هم در ایستگاه هفتم علی‌رغم کسب 12 امتیاز در 7 هفته با متوسط 1.71 امتیاز استعفا داد تا پای سند زودهنگام خروج مربیان از لیگ 14 در خوان هفتم مهر بخورد.

* 75 صدم از هر بازی

رسول خطیبی در ایستگاه نخست لیگ جاری با سیاه‌جامگان 2 بر یک به استقلال باخت. بعد با یک گل مغلوب استقلال اهواز شد و البته در هفته سوم یک بر صفر از نفت تیمی شکست خورده ساخت.

با این حال در ایستگاه چهارم سیاه‌جامگان خطیبی به گسترش فولاد فراز کمالوند باخت تا سرمربی تیمی که به طور متوسط از هر بازی خود 75 صدم امتیاز گرفته استعفا دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس