کد خبر 456291
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز با حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه در قم دیدار کرد.

به گزارش مشرق، دکتر قاضی زاده هاشمی در این دیدار با تاکید بر ضرورت ارتباط و تعامل هرچه بیشتر جامعه المصطفی با دانشگاههای علوم پزشکی سراسرکشور بویژه در قم و مشهد گفت: تربیت طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی و آموزش رشته های مختلف پزشکی به آنها می تواند موجب تاثیر گذاری هرچه بیشتر آنها در تبلیغ علوم اسلامی و کمک به افراد مختلف در دیگر کشورها باشد.

وی تصریح کرد: ظرفیت بالای علمی و دانشگاهی کشور در رشته های مختلف پزشکی و حضور ارزشمند آنها در مجامع بین المللی بیانگر جایگاه و نقش دانش پزشکی در کشور است که می تواند این ظرفیت در اختیار طلاب و دانش پژوهان مراکز حوزوی قرار گیرد.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: ارتباط علمی جامعه المصطفی با دانشگاه علوم پزشکی قم در تربیت طلاب و فارغ التحصیلان کارآمد و تاثیر گذار در جهان اسلام و آشنا به طب مدرن ، سنتی و اسلامی تاثیر بسیاری خواهد داشت و می تواند بعنوان یک ایده ارزشمند مورد استفاده قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت ها و فضای علمی موجود در این مرکز علمی گفت: متون و دانش حوزوی ارائه شده دراین مرکز با پایبندی به میراث عظیم حوزه های علمیه و علوم اسلامی به دانشجویان عرضه می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سی هزار طلبه در داخل و خارج کشور در مراکز جامعه المصطفی تحصیل می کنند افزود: این مرکز آمادگی ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی کشور با هدف تقویت دانش پژوهان برای تحصیل در علوم مختلف را دارد.

در این دیدار مقرر شد با همکاری جامعه المصطفی و وزارت بهداشت بیمارستان جامع خدمات بانوان در قم ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان این دیدار با اهدای لوح و هدیه ای فرارسیدن روز پزشک را به وزیر بهداشت تبریک گفت.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس