کد خبر 451750
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲

وزیر بهداشت گفت:موقعی که مجبور شدم مسئولیت قبول کنم به رئیس جمهور گفتم برای ما پزشکان مهم است که بیمه‌ها دست چه کسی باشد.رهبری هم ابلاغ کردند که منابع با محوریت وزارت بهداشت هزینه شود،اگر بیمه با ما بود گرفتاری امروز سلامت وجود نداشت.

به گزارش مشرق، مسئله تجمیع بیمه‌ها همیشه یکی از دغدغه‌ها و گلایه‌های وزیر بهداشت در طول دو سال مسئولیت وزارتش بوده است، بطوریکه در کمتر برنامه ای از حوزه سلامت، هاشمی اظهار نظری کرده است که در آن درباره عدم تجمیع بیمه‌ها گلایه نکرده باشد.

در این رابطه سید حسن هاشمی در پاسخ به این مسئله که همیشه دغدغه شما تجمیع بیمه‌ها بوده است. براین اساس نظر خود رییس جمهور در این باره چیست؟ گفت:‌ در این باره آقای رییس جمهور، خودشان باید نظر دهند و باید از خود وی سؤال کنید ولی در دولت در این باره هنوز بحثی نشده است.

وی ادامه داد: صرف نظر از اینکه چه کسی وزیر بهداشت است، من یک ایرادی را بگیرم، موقعی که مجبور شدم مسئولیت را قبول کنم به جناب آقای دکتر روحانی گفتم برای ما به عنوان پزشک خیلی مهم است که بیمه‌ها دست چه کسی باشد. بنابراین مهم است سکاندار بخشی که قرار است خدمت را از ما خرید کند چه کسی باشد؟

هاشمی تصریح کرد: در طول این سال‌هایی که گذشت مهمترین مشکل بخش سلامت مردم، بیمه بوده است. الان هم همین مشکل ادامه دارد. معتقدم تا بیمه سامان پیدا نکند، این مشکلات ادامه خواهد داشت، چون بیمه باید از مردم حمایت مالی کند تا اگر مصیبتی برای سلامتی‌ کسی رخ داد جبران کند، بنابراین هیچ وقت نمی‌توانید بگویید که مردم بیمار شوند و درد و رنجی غیر از بیماری نداشته باشند، براین اساس اگر بناست فرمایش و خواسته رهبر معظم انقلاب محقق شود بایستی بخش حمایتی تکلیفش مشخص شود.

وی ادامه داد: بیمه‌ها باید کارآمد شوند یعنی همان مسیری که دنیا رفته است و باید دولت و مجلس در این باره مطالبه کنند، برای این کار نیز باید متولی گری با وزارت بهداشت شود زیرا رهبری نیز در بند 7 ابلاغ سیاست‌ها کاملاً مشخص کردند که متولی وزارت بهداشت است و در بند 9 هم فرمودند منابع با محوریت وزارت بهداشت هزینه شود. اگر مدیریت منابع با ما بود مطمئن باشید به نحو دیگری هزینه می‌کردیم و این گرفتاری‌هایی که امروز برای ما هست وجود نداشت یعنی به اندازه ای تعهد ایجاد می‌کردیم که می‌توانستیم تامین کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اینکه ما صندوقی داشته باشیم بدون اینکه صنعت بیمه داشته باشیم و حق بیمه ای را کم کنیم و پولی را هم از طرف دولت بگیریم و دستمان را در صندوق کنیم و هر وقت پول داشتیم بدهیم و هر وقت هم نداشتیم نگاه کنیم که نمی‌شود زیرا بیماری متوقف نمی‌شود. به هر حال مردم خدمت می‌خواهند.

هاشمی خاطرنشان کرد:‌ به هر حال پرستار، پزشک، نگهبان بیمارستان، تجهیزات و دارو و غیره ... هزینه دارد، وقتی نتوانیم هزینه‌ها را پرداخت کنیم کار قفل می‌شود و مصیبت‌ها به وجود می‌آید. اگر بیمارستان‌ها به این نتیجه برسند که بیمه‌ها نمی‌تواند هزینه‌ها را پرداخت کند طبیعی است که برای سلامت مردم مشکل ایجاد می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس