کد خبر 452345
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور، وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد تا همه اتباع کشور افغانستان که در ایران به طور قانونی زندگی می‌کنند، بیمه شوند.

به گزارش مشرق، نشست مشترک عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و علی ربیعی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی عصر امروز (چهارشنبه) 21 مرداد ماه در وزارت کشور با موضوع اتباع خارجی  برگزار شد.

در این نشست هماهنگی‌های پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی به ویژه مهاجرین کشور افغانستان مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در این جلسه به تشریح تصمیماتی که درباره پوشش بیمه اتباع خارجی گرفته شد، پرداخت و اظهار داشت: باتوجه به کار کارشناسی که بین سه وزارتخانه وزارت کشور، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام شد تصمیمات خوبی برای هماهنگی پوشش بیمه درمانی مهاجرین کشور افغانستان گرفته شد.

وی ادامه داد:‌ تا به امروز همه هزینه‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان، واکسیناسیون، پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و خدمات کودک و مادر برای این افراد انجام می‌شد بدون هزینه و به عبارتی ناقص بود اما با تصمیماتی که در جلسه امروز گرفته شد سطح خدمات به این افراد ارتقا یافته و وزارت بهداشت نیز از زیر این بار سنگین نجات پیدا می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد از تعداد 850 هزار اتباع کشور افغانستان در ایران، گروه آسیب‌پذیر آنان که شامل 220 هزار نفر بودند به 300 هزار نفر ارتقا پیدا کنند و خدماتی با هزینه کمتر به آنان ارائه شود و باقیمانده این افراد که تعدادی معادل 550 هزار نفر هستند باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند. بنابراین همه اتباع کشور افغانستان که به طور قانونی در کشورمان زندگی و کار می‌کنند توسط بیمه سلامت ایرانیان بیمه می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    شما به بهداشت ایرانی توجه کن افاغنه پیش کش..
  • وطن پرست ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    با سلام وادب آقای وزیر بهداشت شما لطف کن وبه فکر مردم کشور خودمان باش تا کی شما مسو لان می خواهید غریبه پرست باشید همه مردم کشور بیمه شدند حالا نوبت افغا نها شد واقعا برای دولت روحانی متا سفم که برای همه مردم دنیا بابا شدند و برای مردم کشور خودمان زن بابا از ماست که بر ماست
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    همه ى انسانهامثل همن خواهشاسطح فرهنگوادبودركتونوبالاترببرين ،افاغنه هم حق دارن اون هاهم مشكل دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس