کد خبر 456135
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فرزندان فرهنگیان در جذب آموزش و پرورش در اولویت هستند افزود: این تصمیم که با هماهنگی دولت صورت گرفته فوایدی دارد که از جمله آن آشنابودن نیروهای جذب شده با فضای فرهنگیان و نظام آموزش و پرورش است.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر فانی پیش از ظهر امروز در جمع فرهنگیان مناطق مختلف لارستان، با اشاره به سند تحول نظام آموزشی کشور که 10 سال تدوین آن به طول انجامیده است، اظهار داشت: این سند به عنوان مبنای کار در برنامه ششم توسعه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تقسیم نظام آموزش و پرورش به استناد فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی به شش زیر نظام، تصریح کرد: زیرنظام منابع انسانی و نیروی انسانی نخستین زیر نظام است که مجموعه فرهنگیان را شامل می‌شود و بار اصلی تعلیم و تربیت را بر دوش دارند. 

فانی با بر شمردن دیگر زیرنظام‌ها افزود: فضای آموزش و پرورش، برنامه درسی، پژوهش و ارزشیابی، مابع مالی و بودجه و همچنین مدیریت و رهبری دیگر زیرنظام‌ها هستند.

وی معلم را رکن اساسی آموزش و پرورش دانست و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات فرهنگیان بومی‌گزینی است که در این دولت تلاش شده این مشکل برطرف شود، البته این سیاست در کوتاه مدت موثر نیست. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از سال قبل بر همین اساس دانشجو پذیرفته است، خاطرنشان‌کرد: دانشگاه فرهنگیان لارستان در بخش خواهران در آینده با تصویب هیئت امنای این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود. 

وی با بیان اینکه فرزندان فرهنگیان در جذب آموزش و پرورش در اولویت هستند افزود: این تصمیم که با هماهنگی دولت صورت گرفته فوایدی دارد که از جمله آن آشنابودن نیروهای جذب شده با فضای فرهنگیان و نظام آموزش و پرورش است. 

فانی با اشاره به اهمیت مقام معلم و پیگیری برای حل مشکلات آن‌ها خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه هیئت دولت در سال 93 رتبه‌بندی معلمان به تصویب دولت رسید و برای آن 13 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده و برای سال آینده نیز 35 هزار میلیارد ریال مصوب شده و رتبه بندی معلمان از ابتدای مهرماه امسال اجرا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از سال 96 رتبه بندی معلمان وارد فاز جدیدی می‌شود، تصریح کرد: بودجه آموزش و پرورش در دولت یازدهم بیش از 1.5 برابر شده با این حال نباید انتظار داشت دولت در بازه 3 ساله بتواند این مشکلاتی که از قبل به ارث رسیده را برطرف کند.

وی  گفت: بیمه بازنشستگان برای تبدیل به حالت بیمه کارمندان شاغل در دستور کار است که امیدواریم اجرایی شود.

فانی صندوق ذخیره فرهنگیان را مجموعه‌ای انجصاری برای فرهنگیان و معلمان دانست و افزود: در مدیریت جدید صندوق در 2 سال اخیر مقدار پرداختی به بازنشستگان برابر 17 سال قبل بوده و خواهشمندیم اجازه بدهید منابع در اختیار صندوق بماند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • reza ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    دست فروشی در آمدش بیشتر از آموزش و پرورشه خداییش بیان به من بگن از فردا برو نمیرم
  • مهدی ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    تمام ادارات موروثی شده باز خدا پدرش را بیامرزه که راستشو میگه تا بقیه خیلشون راحت باشه
  • تیمسار ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    نرو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس