بر اساس این موضوع محوری، نظام سازی تعلیم و تربیت به منظور تولید مدل­ها و الگوهای این عرصه، دائر مدار پنج محور تربیتی آموزشی قرار می­ گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادقعلیه­السلام، معاونت آموزش و گفتمان سازی مرکز تحقیقات با توجه به اهمیت گفتمان سازی «علوم انسانی اسلامی از اندیشه تا زندگی»، و بالتبع تحول بنیادین و ارتقاء این مهم به ویژه تعمیق شناخت معارف دینی و مبانی انقلاب اسلامی برنامه­ریزی­های خاصی را جهت برگزاری سلسله نشست­های تخصصی در حوزه­ی تعلیم و تربیت اسلامی با تکیه بر راهکارهای تحقق مبانی نظری تئوری­های تخصصی این عرصه انجام دهد. لذا با توجه به اهمیت گفتمان سازی این مباحث در سراسر کشور، استقبال فراوان پژوهشگران و فعالان عرصه تعلیم و تربیت و به منظور بهره­مندی بیشتر افرادی که امکان حضور در محل برگزاری نشست­ها را ندارند، این مرکز اقدام به برگزاری این سلسله نشست­ها، در قالب آموزش مجازی و اینترنتی نموده تا محتوای علمی-آموزشی مباحث تعلیم و تربیت در قالب دوره آموزش مجازی در اختیار تمام علاقه مندان این عرصه قرار گیرد. 
نظام موضوعات نشست­ها
موضوع محوری این سلسله نشست­های تخصصی عبارتند از:
الزامات و استلزامات تحقق عملی نظریه­های تعلیم و تربیت اسلامی
بر اساس این موضوع محوری، نظام سازی تعلیم و تربیت به منظور تولید مدل­ها و الگوهای این عرصه، دائر مدار پنج محور تربیتی آموزشی قرار می­گیرد:
1.      مخاطب شناسی و جذب هدفمند مخاطبان
2.      اصول و راهبردهای طراحی و برنامه­ریزی تربیتی آموزشی
3.      عملیاتی و اجرای کردن برنامه­ریزی­های تربیتی آموزشی
4.      مدل­های ارزیابی و اثرسنجی مخاطبان
5.      شبکه سازی مخاطبان و استمرار برنامه­های تربیتی آموزشی
6.      ...
اساتید و نظریه­ پردازان نشست­ها

1.      دکتر جمیله علم الهدی
2.      استاد مرتضی زاهدی
3.      حجت الاسلام و المسلمین مجتبی وافی
4.      دکتر محمد مهدی اعتصامی
5.      حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صادق زاده
6.      حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد زارعان
7.      استاد احمد رضا اخوت
8.      ...

طریقه  برگزاری نشست­های مجازی
دانلود محتوای این سلسله نشست­ها به صورت هفتگی دو روز از هفته؛ دوشنبه­ها و پنج شنبه­ها از طریق سایت مرکز آموزش مجازی رشد به آدرس اینترنتی http://amoozesh.basijisu.ir/  با وارد کردن نام کاربری و پسورد (پس از ثبت نام ارائه میگردد) و وارد شدن به بخش محتوا و دانلود محتوا و گوش دادن محتوا مذکور .
محتواها در روز های دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 12  قابل روئیت و قابل دانلود می باشند
روزهای پنجشنبه از ساعت 12 تا روز دوشنبه ساعت 10 مهلت ارسال پاسخ پرسشنامه آنلاین می­باشد، لازم به ذکر است که ارسال پاسخنامه آنلاین به منزله حضور غیاب میباشد .
همچنین محتواهای جلسه دوم هفته در روز های پنجشنبه از ساعت 12 قابل روئیت و قابل دانلود میباشند سپس تا روز دوشنبه ساعت 10 مهلت پاسخ ارسال پرسشنامه آنلاین میباشد
نحوه ثبت نام و نام­نویسی
متقاضیان عزیز از دو طریق می­توانند ثبت نام و نام­نویسی اولیه این سلسله نشست­ها را انجام دهند:
1.      از طریق شماره تلفن 09107660356؛ به صورت­های پیامکی، تلفنی و تلگرامی و با ارسال نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره تلفن و ارسال عکس فیش پرداختی یا شماره پیگیری آن(شماره کارت بانک سپه به نام حمید رضا پرهیزکاری:1753 1779 1010 5892)
2.      از طریق سایت http://amoozesh.basijisu.com. بخش واریز آنلاین
با توجه به هماهنگی تعداد زیادی از اساتید و نظریه پردازان برای این سلسله نشست­ها داوطلبان شرکت در آن­ها از قدرت انتخاب برخوردار هستند. بر این اساس ثبت نام اولیه این امکان را به داوطلبان می­دهد که با شروع این سلسله نشست­ها بتوانند با اعلام مشخصات دقیق هر نشست که شامل زمان دقیق برگزاری نشست و استاد مربوطه می­شود، آن را انتخاب کنند و در فایل منتخب را دریافت نمایند.
 
 
دوره الزامات و استلزامات تحقق عملی نظریه­‌های تعلیم و تربیت اسلامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس