کد خبر 455368
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

نمایندگان مجلس، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خریدخدمت آموزشی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را به صورت حق‌التدریس از تاریخ اول مهر سال جاری به کار گیرند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان با تغییر دستور صحن علنی مجلس و رسیدگی با اولویت طرح ابلاغ یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را به تصویب رساندند.

وکلای ملت پس از تصویب این تغییر دستور، کلیات طرح مذکور را با 105 رای موافق، 51 رای مخالف و 8 رای ممتنع از 201 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رساندند.

وکلای ملت در جزئیات این طرح نیز مقرر کردند یک تبصره به شرح زیر به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 15 مهر 1388 و اصلاحات بعدی آن الحاق شد.

براساس این تبصره وزارت آموزش و پرورش مکلف شد مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خریدخدمات آموزشی (گروه‌های تسریع‌شده با شرایط مندرج در تبصره 9) را که در اولویت استخدام قرار دارند، بدون رعایت ماده 8 قانون مذکور تا زمان اجرای قانون الحاق 2 تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش به صورت حق‌التدریسی به کار گیرند. طبق این مصوبه، مقرر شد بار مالی ناشی از این امر در حد سقف حق‌التدریس سالانه از محل حق‌التدریس کارکنان رسمی وزارت آموزش و پرورش تامین شود.

وکلای ملت در این طرح مصوب کردند که این قانون از تاریخ اول مهر سال جاری لازم‌الاجرا است. 

وکلای ملت جزئیات این طرح را با 113 رای موافق، 40 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رساندند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مربی پیش دبستان با شرایط سنی جا مانده از ازمون ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    سلام با تشکر فراوان از رای تصویب مجلس بخاطر بکار گیری مربیان زحمتکش پیش دبستانی بصورت حق التدریس ....شما را به خدا شرایط سخت برای این مورد دیگر نگذارید چون بیشتر ما مربیان با سابقه ی 5 سال به بالا ومدارک کارشناسی اما بدون بیمه وفی سبیل الله یعنی مردمی در مدارس دولتی در حال خدمتیم شما را به خون شهدا قسم تکلیف ما را از اول مهر منصفانه معلوم بفرمایید.
  • حسینی ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    باتشکر از نمایندگان دلسوز مجلس و آرزوی توفیق به وزیر محترم لطفا فرزندان فرهنگی باز نشسته را در نظر گیرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس