کد خبر 456118
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

خط دفاعی و دروازه‌بان‌های در چهار هفته نخست لیگ پانزدهم پرسپولیس صورت متوالی در حال اشتباه کردن بوده و همه دست آورده‌های خط حمله را برباد می‌دهند، موضوعی که بسیار نگران کننده است.

به گزارش مشرق، روزی که برانکو ایوانکوویچ، محسن بنگر را از ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس بیرون گذاشت، با وجود آنکه برخی از هواداران به صفحه شخصی او حمله برده بودند اما برخی هم این کار را اشتباه برانکو ایوانکوویچ خواندند.

بنگر در دیدار با پدیده با اشتباهاتش پرسپولیس را میخکوب کرد و برانکو او را بیرون برد تا اینکه ماریچ برای بازی با ذوب‌آهن مصدوم شد و به این ترتیب پرفسور مجبور شد این مدافع را به ترکیب برگرداند و اتفاقا بازگشتش دوباره معادلات دفاعی پرسپولیس را به هم ریخت.

این مدافع باتجربه در تمام نود دقیقه به دلیل عقب ماندن از مهاجمان ذوب‌آهن، مجبور به تکل زدن بود تا نهایتا در دقیقه ۹۰ تکل بلند دیگری زد که شاید همین تکل داور را به اشتباه انداخت و فغانی را مجبور کرد در سوت خود بدمد.

نکته اما این است که دیگر مدافعان تیم فوتبال پرسپولیس هم چندان عالی نیستند و نمی‌توانند جای بنگر را پر کنند و مجموعه این موارد موجب شده که پرسپولیس در خط دفاعی ضعیف باشد و نتواند کار را درست پیش ببرد.

صرف نظر از نیروی انسانی اما خط دفاعی پرسپولیس از نظر سیستماتیک هم خوب کار نمی‌کند، شاید مهمترین دلیل این اتفاق کمبود تجربه و حمله‌های زیاد و بدون برنامه لازم باشد، شاید هم نداشتن یک سیستم دفاعی قوی و قدرتمند اما هر چه که هست فرقی ندارد، مهم اینست که پرسپولیس با این دفاع نگران کننده بوده و اصلا بعید نیست که با این وضعیت خطر سقوط را هم احساس کند.

حالا شاید برانکو به دلیل مخالفت با حضور سیدجلال حسینی در ابتدای فصل بیشتر تحت فشار قرار بگیرد، هرچند سیدجلال هم به نظر نمی‌رسد با سرعت بازی پرسپولیس در فاز تهاجمی می‌توانست کاری برای این تیم انجام دهد.

ایمان صادقی هم در غیاب سوشا مکانی محروم نتوانست عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه دهد و سوشا هم بازگشت چندان موفقی نداشت زیرا روی گل نخست ذوب‌آهن اشتباه کمرشکنی را انجام داد تا خلا یک دروازه‌بان شش دانگ در درون دروزاه‌ سرخپوشان احساس شود. مطمئنا اگر برانکو فکری به حال این بخش تیم خود نکند، روزهای تلخ‌تری را در ادامه لیگ پیش‌رو خواهد داشت.

در هر صورت پرسپولیس به شهری بی‌دفاع مبدل شده است زیرا در همه بازی‌ها ساده و روان گل می‌خورد، یک روز دروازه‌بانش اشتباه می‌کند، روز دیگر مدافعش و گاهی هم مهاجمانش به راحتی فرصت‌ها را از دست می‌دهند. البته برخی مواقع هم داور در موردش ممکن است، مرتکب اشتباه شود اما نباید مشکلات داوری، معضلات این تیم در درون دروازه و خط دفاع را به فراموشی بسپارد

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فوتبال پاک ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    فقط داوری و اقای تاج عامل باخت تیم پیروزی هستند برای قهرمان کردن تیم اصفهان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس