کد خبر 455812
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

کاردار غیرمقیم ایران در لندن با بیان اینکه بخش کنسولی سفارت ایران در لندن فعال بوده و خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم ارائه می‌کند، گفت: مذاکرات در حال انجام و پس از نهایی شدن، شاهد فعالیت کامل نمایندگی‌های دو کشور خواهیم بود.

به گزارش مشرق، محمدحسن حبیب‌الله زاده کاردار غیرمقیم جمهوری اسلامی ایران در انگلستان در گفت‌وگو با دبیران ارشد دیپلماتیک و امور سیاسی روزنامه «ایندیپندنت» چاپ لندن به تشریح آثار همکاری‌ها و تعاملات اقتصادی و تجاری پس از توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5 پرداخت.

 کاردار غیرمقیم کشورمان در لندن با بیان اینکه ایران نه تنها از منظر یک بازار بزرگ 80 میلیونی بلکه به دلیل موقعیت جغرافیایی مرکز یک بازار 300 میلیونی منطقه‌ای است، تاکید کرد: هر شرکتی که صاحب سرمایه و فناوری باشد می‌تواند سهمی از تجارت در این بازار را از آن خود سازد.

وی با برشمردن برخی از زمینه‌های سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری به ویژه در حوزه نفت‌، گاز، پتروشیمی، هواپیمایی، صنعت، معدن، خودورسازی، راه‌آهن، بانکداری و.... اظهار داشت: حوزه نفت و گاز یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سرمایه گذاری است و دولت جمهوری اسلامی ایران قریب به 50 پروژه به ارزش بیش از 200 میلیارد دلار در زمینه نفت و گاز تعریف کرده و امید می‌رود که قراردادهای آنها تا سال 2020 نهایی و به امضاء برسد.

حبیب‌الله زاده گفت: در همین رابطه پیش‌بینی می‌شود که مدل جدید قراردادهای سرمایه‌گذاری نفتی موسوم به IPC که به زودی از آن رونمایی خواهد شد به دلیل برخی ویژگی‌های آن، با استقبال خوب شرکت‌های نفتی بین‌المللی روبرو شود.

کاردار غیرمقیم ایران در لندن در خصوص روابط دوجانبه با انگلستان اظهار داشت: در طول یک و نیم سال گذشته، علیرغم وجود برخی مشکلات، رایزنی‌های دو کشور در خصوص امور دوجانبه، منطقه‌ای و پارلمانی انجام و هیات‌هایی بین دو کشور تبادل شده است.

وی در خصوص بازگشایی سفارتخانه‌ها گفت: هم اکنون بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن فعال بوده و خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم ارایه می‌کند. ضمن اینکه مذاکرات نیز در حال انجام است و پس از نهایی شدن این روند، شاهد فعالیت کامل نمایندگی‌های دو کشور خواهیم بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • خان قلی خان میان ابرویی ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    خودم درشو تخته میکنم
  • reza ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    خودم تختش میکنم
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    نميشه درب اين جاسوسخانه باز نشه ؟ !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس