کد خبر 455591
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

شبکه خبری المیادین با اشاره به اقدام روسیه در تحویل جنگنده های 'میگ 31' و موشک های ضد زره 'کورنت' به سوریه نوشت: روسیه با این کار اعلام کرد که حمایت خود را از دمشق ادامه می دهد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المیادین در مطلبی با عنوان ابعاد پیام روسیه به جهان با تحویل جنگنده های 'میگ 31' چیست، به حمایت نظامی و سیاسی روسیه از دمشق پرداخت و نوشت: این اقدام روسیه در حالی صورت می گیرد که برخی از کشورها این روزها ادعا می کنند که موضع گیری روسیه در قبال سوریه بخاطر منافع این کشور با آمریکا و کشورهای دیگر تغییر کرده است.
این شبکه خبری در ادامه افزود: این خبرها و پیش بینی ها با اظهارات تند وزیر امور خارجه عربستان در مورد رییس جمهوری سوریه و سکوت مقام های روسی به این اظهارات و نیز میزبانی روسیه از گروه های مخالف دولت قانونی سوریه برای برگزاری کنفرانس جدیدی در مسکو بیشتر قوت گرفت.
المیادین اضافه کرد: اما سئوالی که این روزها درخصوص موضع گیری ها و اقدام های اخیر روسیه در مورد سوریه مطرح است، اینکه دمشق با تحویل این جنگنده های پیشرفته خود به دولت و ارتش سوریه، آن هم در شرایط کنونی و در این برهه زمانی خاص چه اهدافی را دنبال می کند و قصد ارسال چه پیام هایی به طرف های منطقه ای و بین المللی دارد؟.
'این نخستین بار نیست که روسیه به سوریه هم پیمان منطقه ای خود کمک نظامی می کند اما این اقدام روسیه در این زمان پاسخی است به جهان که مسکو دست از حمایت و یاری هم پیمانان خود بر نمی دارد.'
المیادین در خصوص قابلیت های این نوع از جنگنده های روسی نیز نوشت: این جنگنده ها کمک زیادی به ارتش سوریه برای هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در سوریه می کند؛ توان پرواز در ارتفاع 20 کیلومتری به صورت شبانه روزی دارد و در شرایط آب و هوایی مختلف و حتی شرایط بد جوی نیز توانایی عملیات دارد.
میگ -31 همچنین امکان رهگیری و انهدام همزمان 4 هدف را دارد و بدین ترتیب ارتش سوریه با بکار گیری این نوع جنگنده های پیشرفته، فعالیت های نظامی خود را به ویژه در شب بیشتر و قوی تر می کند و می تواند مناطق بیشتری را تحت کنترل و هدف نیروی هوایی خود قرار دهد.
روسیه در حقیقت با دادن چنین تسلیحات نظامی پیشرفته ای به سوریه به همه طرف های منطقه ای و بین المللی به ویژه کشورهایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم وارد درگیری های سوریه شده اند، اعلام می کند که دست از حمایت نظامی و سیاسی از سوریه بر نمی دارد.
میگ-31 یک هواپیمای رهگیر مافوق صوت است که توسط شرکت میکویان در شوروی سابق به عنوان جایگزین جنگنده میگ-25 فاکسبَت ساخته شد.
میگ 31 تواناترین هواپیمای رهگیر دفاع هوایی روس هاست که قابلیت درگیری هم زمان با چندین هدف را دارد؛ رادار نیرومند زاسلون اس بی آی-16 مهمترین عامل تاثیرگذاری میگ-31 است.
موشک کورنت (Kornet) نیز یک موشک ضد تانک هدایت شونده سنگین است؛ کورنت برای مقابله با تانک های نسل حاضر و همچنین اهداف هوایی در ارتفاع کم و با سرعت کم مانند بالگرد طراحی شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 1
    این خبر که تکذیب شد توسط روسیه چرا نمی نویسید که خوننده علاف نشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس