کد خبر 454781
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

جنگنده میگ-۳۱ یکی از رهگیرهای قدرتمند دنیا در صحنه رزم هوایی است که هم اکنون نیروی هوایی روسیه بدنبال پیدا کردن جایگزینی مناسب برای آن است.

به گزارش مشرق،  ژنرال ویکتور بوندارف فرمانده نیروی هوایی روسیه گفته است: تحقیق و توسعه برای ساخت یک جنگنده ی رهگیر دوربرد برای جایگزینی رهگیرهای میگ-۳۱ زودتر از سال ۲۰۱۹ میلادی به ثمر نخواهد نشست. با این حال او تصریح کرده که ارتقاء ناوگان میگ-۳۱ در حال انجام است و تا زمان خدمت این جنگنده ها همچنان آماده و به روز خواهند ماند.

بر اساس گزارشات پیشین برنامه ارتقاء ناوگان رهگیر میگ-۳۱ بیش از ۱۵۰ فروند از این جنگنده ها را شامل می شود که با استاندارد BM ارتقاء داده خواند شد. قرارداد این پروژه در سال ۲۰۱۱ منعقد شده و شامل سامانه های الکترو اویونیکی، نمایشگر های کابین خلبان، دیتا لینک، رادار و سیستم کنترل آتش می شود، همچنین بازسازی بدنه و ارابه های فرود نیز بخشی از مفاد این قرارداد است.

گفته می شود این رهگیر های ارتقاء یافته به تدریج تا سال ۲۰۱۹ تحویل نیروی هوایی روسیه خواهد شد که عمر خدمتی این جنگنده را تا سال ۲۰۳۰ میلادی افزایش خواهد داد. با این حال روس ها به دنبال یک جایگزین مناسب برای این رهگیر هستند تا به تدریج از سال ۲۰۲۸ روند جایگزینی را آغاز کنند، گفته ها حاکی از این است پروژه ای بنام PAK-DP مد نظر روس ها است که تاکنون جزئیات و خصوصیاتی از آن درز پیدا نکرده است.

جنگنده-رهگیر میگ-۳۱ در دهه ۸۰ میلادی توسط اتحاد جماهیر شوروی رونمایی شد و به تدریج جایگزین ناوگان میگ-۲۵ شد. سرعت زیاد (بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر در ساعت) و سقف پروازی بالا (۶۷۰۰۰ پا) از خصوصیات بارز این جنگنده است. این جنگنده قادر به حمل انواع موشک های R-۳۳ , R-۳۷ , R-۴۰ ,R-۶۰ , R-۷۳ , R۷۷ می باشد، که موشک های فوق با بردهای کوتاه و بلند مخصوص عملیات رهگیری هوایی هستند.

شایان ذکر است که در روزهای گذشته روسیه ۶ فروند رهگیر میگ-۳۱ را به سوریه تحویل داد که در تقویت بنیه دفاعی این کشور خصوصا در آسمان بسیار تاثیر گزار است و میتواند پایانی باشد بر تجاوزات رژیم صهیونیستی به حریم هوایی این کشور.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علیا ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    تحقیق و توسعه برای ساخت یک جنگنده ی رهگیر دوربرد برای جایگزینی رهگیرهای میگ-۳۱ زودتر از سال ۲۰۱۹ میلادی به ثمر نخواهد نشست. اونها با صنعت فضایی و هوایی فوق العادشون که جزو دو قب اصلی این صنعت هستند و با این همه تجربه در ساخت جنگنده های متنوع حداقل 4 سال رو فقط برای تحقیق و توسعه لازم میدونند و ساخت و آزمایش ها و ... بماند. دوستان انتظار دارند قاهر رو همین امروز در حال پرواز مشاهده کنند و صبح تا شب نق میزنند. تورو خدا یه خورده واقع بین باشیم و به رماندهان نظامی خودمون و به صنعت گران مخلص این مرز و بوم اعتماد داشته باشیم . من که به وعده های این عزیزان اطمینان دارم
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    میگ۴۱ رو می‌گه!
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    امیدوارم سوریه قدرت محافظت از فرودگاههای خود را داشته باشد وگرنه این هواپیماها اول بدست داعش و بعد به کشورهای عربی فروخته میشوند تا بدست آمریکا برسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس