معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش گفت: نهاجا در عملیات مرصاد که در 5 مرداد 1367 و بعد از پذیرش قطعنامه رخ داد، با 120 سورتی پرواز و 360هزار پوند بمب طومار منافقین را در هم پیچید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش گفت: آزادگان، شهدای زنده‌ای هستند که با صبر، استقامت و ولایت‌مداری خود برگ‌های زرینی را به تاریخ این مرز و بوم افزودند.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش به دلیل عملکرد مثبت و حضور موفقی که در عملیات‌های مهم دوران دفاع مقدس داشت، علاوه بر تقدیم شهدای والامقام، آزادگان سرافرازی را نیز به میهن تقدیم کرده است.

امیر نصیرزاده ادامه داد: آزادگان عزیز با رشادت و دلیری خود در دوران دفاع مقدس و با صبوری و استقامت بی بدیل در سال‌های اسارت،  زیباترین تابلو ایثار و فداکاری را خلق کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نهاجا با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: شهید سرلشکر خلبان حسین لشگری که سیدالاسرای ایران لقب گرفته است، نماد آزادگی و استقامت در بین همه آزادگان ایران اسلامی به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: شهید لشگری 18 سال شکنجه زندان‌های رژیم منحوس بعث را به قید و بندهای دنیوی ترجیح داد؛ تا بهانه‌ای برای متجاوز خواندن ایران در جنگ به‌دست دشمن ندهد.

امیر نصیرزاده گفت: نیروی هوایی ارتش به‌وجود چنین آزادگانی افتخار می‌کند و تکریم و قدردانی از این بزرگواران را یکی از وظیفه‌های اصلی خود می‌داند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس، اشاره کرد و گفت: این نیرو ماه‌ها قبل از آغاز رسمی جنگ تا بعد از پذیرش قطعنامه برای دفاع از کشور، حضوری مقتدرانه داشت و در عملیات مرصاد که در 5 مرداد 1367 و بعد از پذیرش قطعنامه رخ داد، با 120 سورتی پرواز و 360هزار پوند بمب طومار منافقین را در هم پیچید.

معاون هماهنگ‌کننده نهاجا افزود: منافقین با تحریک ابرقدرت‌های جهانی و صدام و با هدف اشغال 48 ساعته تهران در این عملیات که خودشان آن را «فروغ جاویدان» نامیده بودند وارد عمل شدند؛ غافل از اینکه،  ایستادگی مردمی، رشادت‌های نیروهای مسلح و به‌ویژه نیروی هوایی ارتش، این عملیات را برای آنها به ننگ جاودانه بدل ساخت.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    منافقین از بدو تشکیل عامل بدبختی برا کشور بوده اند..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس