نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس عنوان داشت: جوانان فاقد شغل می‌گویند چرا وقتی حرف از دفاع کشور و استکبارستیزی است ما مطرحیم اما زمان سپردن مناصب ما در اولویت نیستیم.

به گزارش مشرق، سید هادی حسینی نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه 28 خرداد در موافقت با کلیات طرح اصلاح ماده 95 قانون مدیریت خدمات کشوری با موضوع ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی گفت: در شرایطی که جوانان تحصیلکرده کشور چشم به دست پدران بازنشسته دارند استفاده از بازنشستگان مانع اشتغال این جوانان است.

وی استفاده از بازنشستگان در مناصب دولتی را صرفا در ظاهر زیبا برشمرد و افزود: اگر به جای هر بازنشسته در یک دستگاه دولتی یک نیروی جوان به کار گرفته شود 3 هزار و 600 شغل برای جوانان ایجاد شده است.

حسینی در ادامه گفت: جوانان امروز می‌پرسند چرا زمانی که صحبت از دفاع از میهن و استکبار ستیزی است ما مطرح می‌شویم اما موقع سپردن مناصب و اشتغال ما در اولویت قرار نمی‌گیریم.

همچنین حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس به عنوان موافق بعدی با اشاره به تجمع چند روزه مربیان پیش دبستانی در برابر ساختمان مجلس خاطرنشان کرد: این بانوان ناموس من و شما هستند که با حداقل حقوق حق التدریسی حاضر به کار باشند اما آموزش و پرورش به جای این‌ها بازنشستگان را استخدام می‌کنند.

وی از دریافت حقوق‌های چند ده میلیونی در صندوق‌های بازنشستگی توسط بعضی مدیران بازنشسته سخن گفت و اظهار داشت: آیا جوانان ما نمی‌توانند این صندوق‌ها را اداره کنند.

گزارش فارس حاکی است حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران به عنوان موافق بعدی، به کارگیری نیروهای بازنشسته را خلاف قانون اساسی خواند و گفت: براساس قانون بازنشستگان تنها با مصوبه دولت می‌توانند دوباره به کار گرفته شوند.

وی تصریح کرد: به کارگیری بازنشستگان به مرور از یک خلاف اصل تبدیل به یک اصل شده است و به ویژه در این دولت بسیاری از بازنشستگان دولت کارگزاران دوباره کار گرفته شدند.

رسایی باتاکید بر اینکه مدیر بازنشسته ریسک پذیر نیست گفت: اکنون وزیر محترمی در کابینه حضور دارد که به اذعان خود کارکنان وزارتخانه مربوط توانایی اداره آن را ندارد؛ ایشان معاونانی مسن‌تر از خود منصوب کرده است تا نشان دهد که در مقایسه با آنان جوان‌تر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر کارتابلی نبودن مدیران اضافه کرد: مخالفان طرح می‌گویند اگر از بازنشسته‌ها استفاده نشود کار دولت لنگ می‌ماند، اگر طبق ادعا تعداد بازنشستگان به کار گرفته شده اندک است پس کار دولت لنگ نخواهد ماند و اگر کار دولت معطل می‌ماند پس به این معنی است که تعداد بازنشستگان کم نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس