کد خبر 456311
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جابه‌جایی تمام بازنشتگان به‌جز مقامات کشوری در طرح منع به‌کارگیری بازنشستگان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح 36‌ هزار نفر از بازنشستگان جای خود را به نیروهای جوان و تازه‌نفس می‌دهند.

به گزارش مشرق، قاسم احمدی‌لاشکی امشب در مراسمی که به منظور قدردانی از تصویب طرح حق‌التدریسی کردن معلمان خرید خدمات آموزشی و مربیان پیش‌دبستانی با حضور نمایندگان معلمان پیش‌دبستانی و حق‌التدریس از طراح طرح استخدامی معلمان صورت گرفت، اظهار کرد: پس از اینکه باخبر شدیم موضوع استخدام مربیان پیش‌دبستانی اجرایی نمی‌شود با هماهنگی اداره‌کل قوانین مجلس به‌‌دنبال طرحی برای خروج از این مشکل بودیم.

وی افزود: بعد از انتخاب اعضای هیئت رئیسه کمیسیون، تبصره الحاقی به ماده 17 که درباره مربیان پیش‌دبستانی بود، مورد بررسی قرار گرفت که بعد از رأی آوردن کلیات آن در کمیسیون، روی جزییات آن نیز بررسی شد و در نهایت این تبصره الحاقی به تصویب اعضای کمیسیون مشترک رسید و گزارش آن به صحن علنی ارائه شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تشریح جزییات تبصره الحاقی ماده 17 قانون تعیین و تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش مکلف است مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که قبل از تصویب قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 مورخ 26 مهر 1391 با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند، در جهت تأسیس نیروی حق‌التدریس با توجه به رشته تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش بدون الزام به رعایت ماده هشت قانون مصوب 23/7/88 (قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش) به‌کار گیرد.

احمدی با نارضایتی از شیوه برگزاری آزمون استخدامی سال 90 سازمان سنجش و آموزش و پرورش برای آن دسته از افرادی که در آزمون استخدامی قبول نشده بودند اما در آموزش و پرورش کار کرده و اخراج شده بودند، یادآور شد: در این آزمون از 140 سوال طرح شده تنها 20 سوال تخصصی بود و این در حالی است که مدارس کشور ما  نیاز به بهترین و داناترین معلمان نیاز دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه اولویت استخدام در آموزش و پرورش با معلمان پیش‌دبستانی است، تصریح کرد: در صورت تصویب طرح منع به‌کارگیری بازنشستگان بدون شک دغدغه کنونی کشور که همان اشتغال جوانان می‌باشد تا اندازه زیادی برطرف می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه بیکاری جوانان خطر بزرگ کشور ما محسوب می‌شود بنابراین ضرورت دارد تا از این نیروهای جوان به‌جای بازنشستگان که در طول خدمت خویش زحمات زیادی را برای فرزندان این مرز و بوم کشیدند استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی از جابه‌جایی تمام بازنشتگان به‌جز مقامات کشوری در طرح منع به‌کارگیری بازنشستگان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح 36‌ هزار نفر از بازنشستگان جای خویش را به نیروهای جوان و تازه‌نفس خواهند داد و معضل بیکاری این افراد تحصیل‌کرده تا حدودی برطرف می‌شود.

وی در پایان با اعلام اینکه با تصویب نهایی طرح معلمان حق‌التدریس توسط شورای نگهبان حدود 80‌ درصد از این نیروها جذب آموزش و پرورش می‌شوند، ادامه داد: شیوه جذب نیروی معلم با اولویت جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان است و در نظر داریم در سال بعد 30‌ هزار نفر نیروی معلم دانشگاه فرهنگیان را به‌کار گیریم.

 در این مراسم معلمان خرید خدمات آموزشی و مربیان پیش‌دبستانی شهرهای نوشهر، چالوس، کلاردشت، تنکابن و آمل به نمایندگی از دیگر همکاران حضور داشتند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    پس تکلیف نیروهای آزاد مدارس غیر انتفاعی چی میشه؟
  • ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    با اجرای این طرح 36‌ هزار نفر از بازنشستگان جای خود را به نیروهای آقازاده و دارای پارتی می‌دهند.
  • مصطفي ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    سلام . من توي بانک ... کار ميکنم . مديران ، مديران کل و معاونين با سابقه 33 سال به بالا به وفور يافت ميشود . ول کنيد بريد ديگه بابا . تا کي ميخوايد بمکيد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس