کد خبر 455293
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از راه اندازی دوباره خط تولید "ریل‌باس" در ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، محسن پورسیدآقایی در مراسم آغاز به کار مجدد خط تولید «ریل‌باس» در ایران، گفت: از زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد، مهمترین دغدغه ما در همه ارکان دولت، راه‌اندازی خط تولید داخلی بوده است.

وی افزود: امکانات خوبی در داخل کشور از نظر صنعتی و تجهیزات و پرسنل داریم که باید از آن استفاده کنیم که عدم فعالیت آن، به قصور مدیران بازمی‌گردد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به اینکه بخش مهمی از مشکلات این صنعت، ارتباط مستقیمی با تحریم‌ها نداشته است، گفت: زمانی که مسئولیت شرکت راه‌آهن را بر عهده گرفتم، تصویر بسیار تلخی از ایریکو وجود داشت، این در حالی بود که راه‌آهن به ناوگن نیازمند بود و کمبود جدی‌ای در این بخش داشتیم.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه کارخانه‌ای با این وسعت تعطیل شده و کارگران بیکار بودند اما تجهیزات مورد نیاز در گمرک از بین می‌رفت، گفت: نمی‌دانیم که چه بروکراسی و چه منطق اشتباهی، اجازه کار را به این کارخانه نمی‌دادند اما به طور حتم گیرهای مدیریتی و بروکراسی اداری این کارخانه را تعطیل کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با پیگیری مدیران کارخانه و توجه به مسئولان دولتی از جمله گمرک، وزارت صنایع و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، توانستیم این مشکل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که با به کار افتادن دوباره این صنعت، مردم منطقه و اقتصاد کشور از آن بهره‌مند می‌شوند، افزود: امیدواریم این خط‌ مشی ادامه یابد و قول می‌دهم که این کارخانه دیگر تعطیل نشود. نمی‌گذاریم جوانان و مدیران ببینند که با واردات، تولید داخل صدمه می‌بیند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه این کارخانه برای همیشه کار برای تولید خواهد داشت و چرخ کارخانه می‌چرخد، اظهار داشت: امروزه واگن پارس و شرکت پلور سبز هم در حال تولید واگن هستند، البته ظرفیت ما بیش از اینها است و توانایی صنایع ریلی برای تولید بسیار بالا است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن سیاست اصلی این شرکت را تامین واگن از تولید داخل دانست و افزود: به همین منظور تسهیلات تشویقی را برای خریداران در نظر گرفتیم بنابراین بخشی از قراردادهای سال گذشته مربوط به واگن بخش خصوصی بوده است.

وی با بیان اینکه پس از ادغام حمل و نقل و شهرسازی، باعث شد تا سیاست‌های جدیدی در این بخش اتفاق بیفتد، افزود: اگر می‌خواهیم شهرسازی مدرن داشته باشیم، چاره‌ای جز توسعه حمل و نقل عمومی و حومه‌ای نداریم.

پورسیدآقایی ادامه داد: شهرهای بزرگ باید با ایجاد سکونتگاه‌های مناسب در فاصله ۳۰ تا ۶۰ کیلومتری ایجاد شود تا مردم امکان حمل و نقل از شهرهای حومه به شهر اصلی را داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای تشویق به این نوع زندگی، حمل و نقل ریلی سریع و ارزان باید در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: سیاست وزارت راه این است که توسعه حمل و نقل حومه ملاک توسعه شهر قرار بگیرد.

وی با اشاره به چهار خطه کردن محور ریلی کرج – تهران، گفت: مسیر ریلی هشتگرد هم دو خطه می شود تا علاوه بر خط مترو، یک خط هم از هشتگرد قدیم، سرویس عمومی داشته باشیم. همچنین برای اسلامشهر هم قطار حومه‌ای سریع‌الاسیر به صورت چهار خطه ایجاد می‌کنیم.

پورسیدآقایی به چهار خطه شدن ورامین-گرمسار اشاره کرد و گفت: در شهرهای مشهد و اصفهان هم به دنبال ایجاد خطوط مترو هستیم که برای تمامی اینها نیاز به واگن‌های جدید از نوع ریل‌باس داریم که کارخانه‌های داخلی می‌توانند آن را تولید کنند.

وی با بیان اینکه در دو سال آینده ۲۳ قطار دیگر هم وارد ناوگان حمل و نقل ریلی می‌شود، گفت: این قطارها نقش مهمی را در توسعه سرویس‌های حومه‌ای ایفا می‌کنند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس