کد خبر 455199
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

سفير عراق در ايران در ديدار با رئيس سازمان حج و زيارت كشورمان اعلام كرد، مقررات جديد صدور رواديد براي زائران در ايام اربعين حسيني(ع) تصويب شده و بزودي ابلاغ خواهد شد.

 به گزارش مشرق، سعيد اوحدي در ملاقات با «راجح الموسوي» سفير كشور عراق در ايران به سابقه اعزام زائرين ايراني به عتبات عاليات پس از سقوط رژيم صدام اشاره كرد و گفت: سالانه تعداد يك ميليون و 200 هزار نفر تا يك ميليون و 300 هزار نفر زائر ايراني بغير از ايام اربعين براي زيارت، به عراق مشرف مي شوند و اگر تعداد يك ميليون و 600 هزار زائر ايراني ايام اربعين را به آنها اضافه كنيم، تعداد كل زائران ايراني عتبات مقدسه عراق به سالانه بيش از 3 ميليون نفر خواهد رسيد.

وي ضمن تجليل از حماسه حضور زائران در همايش عظيم اربعين سال گذشته به مشكلاتي كه سال قبل در زمينه صدور رواديد براي زائران ايراني در ايام اربعين و چگونگي ورود زائران به خاك عراق پيش آمده بود، اشاره كرد و در خصوص برنامه ريزي براي اعزام مشتاقان زيارت اباعبدالله(ع) در ايام اربعين گفت: با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامي ستادي تحت عنوان ستاد اربعين با محوريت نماينده ايشان در سازمان حج و زيارت با حضور و مشاركت 26 دستگاه كشور تشكيل شده كه همه اين دستگاه ها تلاش مي كنند تا در برگزاري مراسم اربعين نقاط قوت سال گذشته را تقويت و كاستي هاي گذشته را كاهش و حذف نمايند.

وي در اين باره افزود: از اين رو در ستاد اربعين ده كميته در حوزه اسكان، حمل و نقل، بهداشت و درمان، امور كنسولي و بين الملل و ... تشكيل شده است كه اين كميته هاي طي ماه هاي گذشته جلسات متعدد داشته و امور مرتبط را با جديت دنبال مي كنند.

وي در گفتگو با سفير كشور عراق در تهران نويد داد: براي خدمت رساني بهتر به زائران عراقي كه وارد كشورمان مي شوند، سه امكان اقامتي در مرزهاي ايران و عراق در چزابه، شلمچه و مهران در حال ساخت است كه زائرسراي چزابه بزودي تا قبل از ايام اربعين امسال به بهره برداري خواهد رسيد.

رئيس سازمان حج و زيارت همچنين گفت: 7 پروژه اجرايي در شهرهاي مقدس كربلا و نجف توسط سازمان حج و زيارت و با مشاركت بانك هاي ايراني و بخش خصوصي عراق در حال اجراست.

مهندس اوحدي به ساخت آشپزخانه پخت صنعتي در نجف اشرف اشاره كرد و توضيح داد: در اين آشپزخانه كه تا سال آينده مورد بهره برداري واقع خواهد شد، در هر وعده 50 هزار غذا طبخ خواهد شد.

راجح الموسوي سفير عراق در ايران نيز در اين ملاقات متقابلاً ضمن تشكر از رياست سازمان حج و زيارت بخاطر فراهم نمودن فرصت انجام اين ديدار، از مقامات عراقي بخاطر حسن اعتمادشان در انتصابش به سمت سفير عراق در كشور دوم خود يعني جمهوري اسلامي ايران تشكر كرد و از حضورش در خانه دوم خود يعني سازمان حج و زيارت ابراز خرسندي كرد .

وي خدمت به زائران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) را وظيفه خود و دولت عراق دانست و يادآوري شد: هر چند كه اعزام زائران و گردشگران به يك كشور منافع مادي براي مردم كشور ميزبان در پي دارد ولي مردم عراق هيچگاه در انديشه سود مادي از خدمت به زائران امام حسين(ع) نبوده و از دل و جان و مال خود براي خدمت به زائران مايه مي گذارند.

وي ضمن تشكر از اقدام جمهوري اسلامي ايران در تشكيل ستاد اربعين اظهار داشت: دولت عراق نيز توجه خاصي در اين خصوص مبذول مي دارد و كميته عالي عتبات در هيئت دولت عراق تشكيل شده است و روز سه شنبه 27 مرداد ماه 94 تشكيل جلسه خواهد داد كه طي آن مقررات جديد صدور رواديد براي زائران در ايام اربعين حسيني(ع) تصويب و ابلاغ خواهد شد كه به محض دريافت آنها به اطلاع طرف ايراني خواهد رسيد.

وي به موضوع صدور رواديد عتبات براي زائران ايراني از طريق برخي از شركت ها اشاره كرد و گفت: طبق مقررات حفاظتي تردد شركت ها و افراد غير مسئول به سفارتخانه كشورها ممنوع بوده و اينجانب در اين خصوص دستور مقتضي داده ام تا از ورود افراد غير مسئول به سفارتخانه جلوگيري بعمل آيد و هماهنگي هاي لازم فقط از طريق از طرف سازمان حج و زيارت صورت پذيرد.

منبع: حج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس