کد خبر 455012
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

یک مقام ارشد حزب عدالت و توسعه تاکید کرد که نخست وزیر ترکیه پس از ناکامی در تشکیل دولت ائتلافی قصد دارد امروز سه شنبه برای تشکیل دولت آینده به حکم و دستور اردوغان رجوع کند.

رویترز: توپ اکنون در زمین اردوغان است
به گزارش مشرق، مذاکرات احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه برای تشکیل دولت ائتلافی با سایر احزاب با بن بست روبرو شده و به گفته یکی از مقام های حزب عدالت و توسعه وی قصد دارد به حکم و دستور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور برای تشکیل دولت آینده رجوع نماید.

بر اساس قانون اساسی ترکیه، اردوغان اکنون می تواند اگر توافقی تا 23 اوت یعنی 5 روز آینده حاصل نشود، کابینه موقت داوود اوغلو را منحل کند و خواستار تشکیل یک دولت موقت شود تا این کشور را تا زمان برگزاری انتخابات جدید در پاییز اداره کند.

در دولت جدید موقت پست های مختلف کابینه بین 4 حزب تقسیم خواهد شد. ادامه نااطمینانی سیاسی در ترکیه موجب شده تا ارزش لیره این کشور بار دیگر در برابر دلار آمریکا با کاهش روبرو شود.

داوود اوغلو روز دوشنبه با رهبر حزب ملی گرای ترکیه برای تشکیل دولت ائتلافی مذاکره کرد ولی این مذاکرات نیز با بن بست روبرو شد.

یک مقام ارشد حزب عدالت و توسعه گفت: پس از مذاکرات روز گذشته، هیچ گزینه دیگری برای تشکیل دولت ائتلافی باقی نمانده است. بنابر این داوود اوغلو به حکم و دستور رئیس جمهور رجوع خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس