کد خبر 453604
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

چهار روز پس از انفجار مهیب تیانجین تعداد قربانیان تا ۱۱۲ نفر افزایش یافت در حالی که ۹۵ نفر نیز مفقود و بیش از ۷۰۰ نفر مجروح شدند.

به گزارش مشرق، تعداد قربانیان انفجار چهارشنبه شب «تیانجین» چین به 112 نفر رسید و تا کنون 95 نفر مفقود شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از شینهوآ امروز (یکشنبه) نوشت، تعداد قربانیان حادثه انفجار مهیب تیانجین تا 112 نفر افزایش یافت و احتمال افزایش تعداد کشته شدگان همچنان وجود دارد و از این تعداد، 85 نفر آتش نشان هستند.

روز گذشته مقامات چین دستور تخلیه خانه‌ای مسکونی این محل را تا شعاع 3 کیلومتری صادر کردند و بیش از 200 متخصص بیوشیمی و هسته‌ای با حضور در محل در تلاش برای یافتن مواد شیمیایی احتمالی بازمانده از این انفجار شیمیایی بودند.

روز گذشته معلوم شد سیانور سدیم در محل انفجار وجود دارد. در اثر این انفجار 6 هزار و 300 نفر بی‌خانمان و بیش از هفتصد نفر مجروح شدند.

دو انفجار مهیب، یکی ساعت 11:30 دقیقه چهارشنبه شب به وقت محلی در منطقه «تیانجین» چین در محل محموله «مواد منفجره» صورت گرفت و موج انفجاری را به وجود آورده است که در کیلومترها فاصله نیز امواج آن احساس شد. انفجار دوم نیز 30 ثانیه بعد از انفجار اول به وقوع پیوست.

قدرت انفجار اول برابر با انفجار 3 تن تی‌ان‌تی و قدرت انفجار دوم برابر با انفجار 21 تن تی‌ان‌تی بوده است. قدرت این انفجارها در مقیاس زلزله ثبت شده‌ و شدت آن کیلومترها دورتر از محل انفجار احساس شده است تا جایی که مردم در لحظه انفجار، از بیم وقوع زلزله از خانه‌های خود گریختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس