کد خبر 455041
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

ستاد تبلیغات جنگ وابسته به نیروهای بسیج مردمی در عراق از کشته شدن بیش از ۲۳۰ تروریست تکفیری صهیونیستی داعش در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری عراق، واع، از بغداد نوشت: این ستاد در بیانیه ای اعلام کرد، اتاق عملیات الانبار با هدف آزاد سازی این استان از شر تروریست ها، همچنان پیگیر عملیات ضد تروریستی است. در چارچوب این عملیات، نیروهای اتاق عملیات الانبار موفق شدند حملات تروریست ها را در بوعثیه دفع کنند و به پیشروی هایشان جهت رسیدن به اهداف مورد نظر ادامه دهند. در این درگیری ها بیش از 70 تروریست کشته شدند.»

در بیانیه مذکور تصریح شد:«بخش فنی و مهندسی نیز موفق شد 40 بمب دست ساز را خنثی کند ضمن اینکه جنگنده های ائتلاف بین المللی در هفت عملیات جداگانه موفق شدند  پیشروری تروریست ها در منطقه بوعثیه را متوقف کنند... در حال حاضر پاکسازی منازل در منطقه حصیبه شرقی و پیشروی در این مناطق ادامه دارد.»

این بیانیه تصریح کرد:« در محور جنوب شرقی منطقه حمیره نیز چهار منزل بمب گذاری شده خنثی شد، واحدهایی از پلیس فدرال نیز عملیاتی در جزیره خالدیه-منطقه بوشهاب عملیاتی را آغاز کرده اند که در این عملیات یک منزل بمب گذاری شده خنثی، یک تروریست کشته و یک خودروی نظامی حامل سلاح ویران شد.»

در بیانیه ستاد تبلیغات جنگ بسیج مردمی عراق تاکید شد:« نیروهای پلیس و عشایر الانبار نیز در منطقه المضیق و حصیبه شرقی عملیاتی را آغاز کرده اند. این عملیات خساراتی را بر تروریست ها تحمیل کرد و هفت نفر از عناصر این گروهها به هلاکت رسیدند.»

در بیانیه مذکور آمده است:« واحدهایی از فرماندهی اتاق عملیات بغداد همچنان مشغول عملیات آزادسازی منطقه الکرمه و اطراف آن هستند. این نیروها موفق  شدن 21 تروریست را کشته، پنج خودروهای تروریست ها را به همراه سرنشینانشان منهدم کرده و سه خودروی جنگی را به همراه تسلیحاتی که روی خودروها سوار بوده است از بین ببرند.»

فرماندهی اتاق عملیات استان صلاح الدین نیز در عملیاتی که در منطقه المزرعه آغاز کرد 12 تروریست را کشته و تعدادی از آنان را مجروح کرد. در این عملیات چندین خودرو و تجهیزات نظامی تروریست ها منهدم  شد.

اتاق عملیات بابل نیز درمنطقه العسکری عملیاتی را آغاز کرده است که در این عملیات دو نفر از تروریست ها بازداشت شدند، فرماندهی اتاق عملیات فرات میانه نیز موفق شد چهار متهم به همکاری به تروریسم را بازداشت کند.

فرماندهی نیروی هوایی نیز در 18 عملیات در مناطق مختلف، خساراتی را بر تروریست ها وارد کرد. این جنگنده ها در یکی از این عملیات، پناهگاه تروریست ها را هدف قرار دادند. در این عملیات 20 نفر کشته شدند، در منطقه  بوجواری نیز هشت تروریستی که قصد فرار داشتند به هلاکت رسیدند. بالگردهای ارتش نیز 46 عملیات جداگانه علیه مواضع تروریست ها انجام دادند.»

در 13 عملیاتی که جنگنده های ائتلاف بین المللی در مناطق مختلف انجام داده اند 86 تروریست کشته شدند و 12 خودروی آنان منهدم شد.

دفع حملات داعش به غرب شهر اربیل  

پایگاه اینترنتی العهد در خبری فوری اعلام کرد: نیروهای کرد پیشمرگ حملات گروه تروریستی داعش را به محور ناحیه الکویر واقع در غرب شهر اربیل خنثی کردند.

نیروهای عراقی به میدان الاعتصام درشمال الرمادی رسیدند

منابع نظامی عراق اعلام کردند نیروهای مسلح این کشور در ادامه پیشروی در شهر الرمادی مرکز استان الانبار به میدان الاعتصام در شمال این شهر رسیدند.

نیروهای مسلح عراق به طور کامل کنترل جاده بغداد به امان را در اطراف شهر الرمادی در دست گرفتند و سپس در میدان الاعتصام در شمال این شهر مستقر شدند.

تسلط نیروهای عراقی بر این منطقه ارتباط جنگجویان گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش در شهر الرمادی را با صحرای الانبار که خط پشتیبانی این گروه بود، قطع می کند.

نیروهای عراقی به تلاش برای محاصره کامل شهر الرمادی ادامه می دهند و خیابان الستین در شرق این شهر در تیرس این نیروها قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    منطقی را که داعشی های ملعون تصرف میکنند را نمیشه پس گرفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس