معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مردم نباید فریب داروهای ترک اعتیادی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند را بخورند،چون آزمایش‌ها نشان داده که در ترکیبات این مواد، شیشه، مواد مخدر صنعتی و محرک وجود دارد.

 به گزارش مشرق، پرویز افشار معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر، در مورد داروهای ترک اعتیاد تبلیغ شده در ماهواره به شهروندان هشدار داد.

وی با بیان اینکه هیچکدام از این اقلام در گروه داروی ترک اعتیاد قرار نگرفته‌اند، گفت: اخیراً یک بازار مکاره‌ای به وجود آمده که به تبلیغ داروهایی می‌پردازد که آزمایش‌ها نشان داده در آنها شیشه، مواد محرک، مخدرهای صنعتی و بعضاً ناخالصی‌ها و سموم وجود دارد.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: مردم به هیچ عنوان نباید این نسخه‌های کاذبی که در شبکه‌های ماهواره‌ای برای آنها پیچیده می‌شود را باور کنند چرا که اعتیاد هزار نوع دارد و درمان ان هم هزار ظرافت.

وی ادامه داد: درمان اعتیاد، فرد به فرد متفاوت است زیرا علاوه بر نوع ماده مصرفی، مدت مصرف، سن مصرف کننده و زمینه‌های روانی منجر به مصرف در هر فرد متفاوت است و این نکات باید در درمان افراد نیز مد نظر قرار گیرد.

افشار خاطرنشان کرد: برخی از بیماران نیاز به مداخلات مددکاری، برخی نیاز به روان‌درمانی و برخی نیز نیاز به حمایت‌های خانوادگی دارند که در این میان افرادی نیز وجود دارند که تلفیقی از این مداخلات را نیازمند هستند بنابراین ما شبکه گسترده‌ای برای درمان اعتیاد در کشور تشکیل دادیم که تنوع زیادی دارد.

وی افزود: مراکز اقامتی، درمان سرپایی، کوتاه مدت، بلند مدت، میان مدت و غیره همگی به راحتی در دسترس مردم هستند و بیماران می‌توانند با تماس با شماره ملی 09628 نردیکترین مرکز درمانی به خود را شناسایی کنند.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر بار دیگر تاکید کرد: اعتیاد به مانند بیماری‌های مزمن دیگر است و به هیچ عنوان نمی‌توان دو هفته‌ای فردی که 10 سال معتاد بوده را ترک داد، اگر شخصی همچین ادعایی کند، بی‌سواد است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس