کد خبر 463598
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۹۷ درصد جامعه ایرانی پاک هستند و ۳ درصد گرفتار اعتیادند. اعضای خانواده معتادان، شهروند درجه دو هستند.

 به گزارش مشرق، پرویز افشار در چهارمین جشنواره کشوری نوجوان سالم که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه هدف ما پیشگیری اولیه از اعتیاد است که در این زمینه سند پیشگیری از اعتیاد را تدوین کردیم، گفت: هدفگذاری ما در برنامه ششم توسعه نیز پیشگیری است و قصد داریم 25 درصد اعتیاد را کاهش دهیم.

وی افزود: 97 درصد جامعه ایرانی پاک هستند و سه درصد گرفتار اعتیادند. باید به سمتی حرکت کنیم که این 97 درصد از خود صیانت کرده و سه درصد آلوده را تحت حمایت قرار دهند که به سمت پاکی بروند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در سند ملی پیشگیری از اعتیاد، آموزش و پرورش از شرکای کلیدی ماست گفت: این سند بر چند فضای اصلی تکیه دارد؛ فضای نخست منزل است. دوم، فضاهای آموزشی هستند که بخش اصلی آن در اختیار آموزش و پرورش است. فضای بعدی، دانشگاه‌ها بوده و متولی آن وزارت علوم و وزارت بهداشت هستند و فضای کاری، اداری و صنعتی نیز از جمله فضاهایی هستند که با آنها سر و کار داریم.

افشار با اشاره به اینکه آموزش و پرورش توانسته‌ است از بخش غیردولتی در زمینه‌های مختلف کمک بگیرد ادامه داد: خیرین مدرسه ساز، انجمن اولیا و مربیان، اتحادیه‌های دانش آموزی و همکاری با سازمان‌های غیر دولتی درباره آسیب‌های اجتماعی از جمله تجارب موفق آموزش و پرورش در این خصوص هستند.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس