کد خبر 455000
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از حذف کامل تاکسی‌های پیکان از سطح شهر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون ۵۸۰ اتوبوس فرسوده از چرخه ناوگان اتوبوسرانی خارج شده است.

 به گزارش مشرق،‌ سیدجعفر تشکری‌هاشمی در حاشیه جلسه نظارت همگانی 1888 درباره اجرای طرح L.E.Z اظهار داشت: تجارب این جند سال نشان داده که اجرای طرح زوج و فرد کمکی به کاهش آلودگی هوا در تهران نکرده است از این رو طرح L.E.Z به منظور کاهش آلودگی هوا در تهران اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح بر اساس شدت آلایندگی خودروهاست که قطعاً تا انتهای نیمه نخست امسال کارهای زیرساختی آن انجام و پس از اطلاع‌رسانی به مردم در نیمه اول سال 94 اجرایی خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره تردد اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فرسوده در این محدوده تصریح کرد: حفظ جان مردم برای ما هم است و فرقی ندارد این وسائل متعلق به چه دستگاه و سازمانی باشد. بر این اساس از سال گذشته تاکنون 580 اتوبوس فرسوده از چرخه ناوگان اتوبوسرانی خارج شده است و با اجرای طرح L.E.Z تاکسی‌های فاقد استاندارهای لازم حق تردد ندارند و مالک تنها می‌تواند به حذف پلاک خودروی خود را به عنوان کلکسیون نگهداری کند.

به گفته تشکری‌هاشمی، تا پایان سال 94 هیچ تاکسی پیکانی در شهر تهران نمی‌بینید.

وی خاطرنشان کرد: شورای ترافیک شهر تهرن پیشنهاد ممنوعیت تولید موتو‌سیکلت‌های بنزینی را به دولت ارائه کرده و خواستار عدم شماره‌گذاری آنها شده است. در این راستا بر استفاده از موتو‌سیکلت‌های برقی تأکید داریم و شرایط و تسهیلاتی برای خرید این موتورها فراهم کرده‌ایم.

تشکری‌هاشمی همچنین درباره بدهی دولت به شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی‌ گفت: میزان بدهی دولت توسط معاونت برنامه‌ریزی شهرداری احصا شده و امیدواریم با حمایت دولت به وضعیت خوبی برسیم. همان‌طور که مابیمه و مالیات می‌پردازیم دولت  هم این موضوع را باید مورد توجه قرار دهد. پرداخت بدهی‌‌های دولت از طریق تهاتر نیز امکانپذیر است و مدیریت شهری با این شیوه موافق است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس