کد خبر 454548
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹

۳۴۰ خاخام یهودی با ارسال نامه‌ای به کنگره آمریکا از قانونگذاران این کشور خواستند به سند نهایی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ رأی مثبت بدهند.

به گزارش مشرق، ۳۴۰ خاخام از تمامی جریان‌های یهودیت در نامه‌ای خطاب به تمامی قانونگذاران آمریکایی از آنها خواستند به سند پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ که واشنگتن تنها یکی از کشورهای طرف امضا در آن است رأی مثبت بدهند.

خاخام‌های یهودی در این نامه که امروز، دوشنبه ارسال شده ضمن اعلام حمایت از «برجام» از اعضای دو مجلس نمایندگان و مجلس سنا در آمریکا خواسته‌آند این سند را به تصویب برسانند.

نگارندگان نامه در ادامه با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم در منطقه از واشنگتن و کشورهای جامعه بین‌الملل خواسته‌آند «توافق هسته‌ای» را زمینه‌ای برای عزم بیشتر جهت مقابله با آنچه به زعم آنها «تهدیدهای ایران علیه اسرائیل» خوانده شده، قرار دهند.

آنها می‌نویسند: «اکنون که توافق هسته‌ای حاصل شده است ما از آمریکا و شریکان بین‌المللی‌اش می‌خواهیم عزمشان را جذب کنند و منابع اضافی خود را صرف مقابله با تهدیدهای ایران علیه اسرائیل و سایر کشورها کنند.»

نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال رد «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» با استناد به قانونی پیشتر تصویب شده در آن کشور هستند. اوباما گفته در صورت رد این سند رأی کنگره را به موجب اختیارات خود وتو خواهد کرد.

نمایندگان مجلس سنا با این فرض که تمامی 54 عضو جمهوری‌خواه به «برجام» رأی منفی بدهند، به همراهی 13 دموکرات (67 رأی) برای ابطال وتوی اوباما با کسب دو سوم آراء (67 رأی) و رد بازگشت‌ناپذیر آن نیاز دارند.

از میان 46 قانونگذار دموکرات در مجلس سنا تا کنون 19 قانونگذار موافقت خود را با «برجام» اعلام کرده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا نیز با 435 عضو که 247 نفر آنها جمهوری‌خواه هستند برای ابطال وتوی اوباما، نیازمند کسب دو سوم آراء (290 رأی) است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس