کد خبر 454261
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

سیزدهمین اجلاس گرامیداشت روز جهانی مسجد ۲۹ مرداد ماه با حضور رئیس جمهور برگزار می شود.

 به گزارش مشرق، سیزدهمین اجلاس گرامی داشت روز جهانی مسجد به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد در تالار وزارت کشور برگزار می شود.

در این اجلاس که همانند سال گذشته با سخنرانی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور برگزار می شود، ائمه جماعات استان تهران و سفرای کشورهای اسلامی حضور دارند.

سیزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد پنج شنبه ٢٩ مردادماه ١٣٩٤ ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه برگزار می شود.

بنابراین گزارش  مقام شامخ مرحوم آیت الله مهدوی کنی در اجلاس روز جهانی مسجد گرامی داشته می شود. مرحوم آیت الله مهدوی کنی، یار دیرین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در کنار سایر خدمات گران سنگی که به انقلاب تقدیم کردند، موسس و اولین رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد بودند.

ایشان که همواره در سال های پس از انقلاب اسلامی ایران از مساجد و ائمه جماعات پشتیبانی و حمایت می کردند، مهرماه سال ١٣٩٣ دار فانی را وداع گفتند.

گفتنی است، در حالی که در ماه های گذشته تروریست های تکفیری با پیروی از خوی اسلام ستیز صهیونیست ها، در پس نقاب اختلافات مذهبی میان مسلمانان، تخریب مساجد و مظاهر توحیدی را با شدت و جسارت بیشتری دنبال می کنند، اجلاس روز جهانی مسجد، اعلام همبستگی علماء، فضلاء و ائمه محترم جماعات با مسلمانان ستم دیده و آزاده ی محور مقاومت و یمن مظلوم محسوب می شود.

٣٠ مرداد سال ١٣٤٨ مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، سال‌ها بعد و به همین مناسبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در سی‌امین نشست این سازمان، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس