کد خبر 453376
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت: طرح پویش مردمی نایب الزیاره امكان زیارت را به صورت غیر حضوری برای تمامی افراد در نقاط مختلف دنیا فراهم می کند.

 به گزارش مشرق، ‌ جعفر رئیسیان زاده در نشست خبری كه در سالن جلسات سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد برگزار شد، ‌ اظهار كرد: با توجه به اینكه كوتاه ترین زیارت امام رضا (ع) قرائت زیارت خاصه آن حضرت است تلاش شده تا از طریق طرح پویش مردمی نایب الزیاره امكان زیارت را به صورت غیر حضوری برای تمامی افراد در نقاط مختلف كشور فراهم شود.

وی از بر پایی «كمپین بزرگ مردمی نایب الزیاره» در مشهد همزمان با دهه کرامت خبر داد و افزود: علاقمندان به شركت در این طرح و عضویت در كمپین می توانند از طریق سامانه اینترنتی سایت سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد اقدام كنند.

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد تصریح كرد: طرح كمپین بزرگ مردمی نایب الزیاره با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و مساجد و شورای اجتماعی محلات مشهد صورت می گیرد.

 وی هدف از تشكیل این كمپین را زیارت نیابتی به نیابت مردم ایران اعلام كرد و گفت: همچنین تلاش می شود با ایجاد پایگاه هایی در مناطق مختلف شهر مشهد امكان پیاده‌روی دسته جمعی مردم جهت شرکت در زیارت حضرت رضا(ع) نیز فراهم شود.

۸۰ جشن ویژه دهه كرامت در مشهد برگزار می شود

رئیسیان زاده با اشاره به برگزاری ۸۰ جشن در دهه كرامت اضافه کرد: برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری سلسله جشن‌های امام مهربانی در نقاط مختلف شهر مشهد با استفاده از ظرفیت‌های مختلف صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از جمله برنامه هایی كه در جشن ها اجرا خواهد شد می توان به تئاتر، سرود و تواشیح، شعرخوانی، سخنرانی، مسابقه كه با محوریت ایجاد نشاط و شادکامی مومنانه و انتقال معارف حضرت رضا (ع) است، اشاره كرد.

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از برگزاری دو جشن شهری در شب و شام میلاد حضرت رضا (ع) در عرصه میدان شهدا خبر داد و افزود: از دیگر جشن هایی كه در این ایام برگزار می شود می توان به جشن «دختران آسمانی» اشاره كرد كه با محوریت و حضور دختران به صورت جشنواره نیم روزه و در یک فضای اختصاصی اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این دهه می‌توان به برگزاری نمایشگاهی برای ارائه دستاوردهای بانوان و دختران محله در زمینه‌های هنری، تولیدی، اجتماعی و... نام برد.

وی ابراز كرد: ویژه برنامه ترانه‌های بهشتی نیز در قالب شب شعر با موضوع «حضرت معصومه (ص) و حیای دخترانه» در کتابخانه شهید آوینی برگزار می شود.

رئیسیان زاده تاكید كرد: از دیگر برنامه های دهه كرامت ویژه برنامه «دختران بهشتی» است كه با هدف شناسایی و تجلیل از دختران موفق محله در عرصه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ... اجرا خواهد خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین مسابقات ورزشی و تفریحی بین مادران و دختران با عنوان «شادمانه» در سالن شهید یوسف‌زاده برگزار خواهد شد.

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت: برنامه‌ای نیز برای حضور دختران گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال تدارک دیده شده تا همزمان با روز دختر بر سر مزار شهدای پارک گلشهر حضور به هم رسانند.

وی از برگزاری تور تشرف سالمندان و نیازمندان محلات به حرم مطهر رضوی خبر داد و عنوان كرد: در برنامه‌ای با عنوان «نذر آقا» امکان طبخ نذورات همسایگان به مناسبت دهه کرامت و توزیع در محله فراهم شده است

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس