کد خبر 453227
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

در حالی کمتر از یک ماه تا انتخابات هیات رئیسه شورای چهارم شهر تهران باقی مانده است، که هنوز مشخص نیست، رقابت بین چه گزینه هایی خواهد بود.

 به گزارش مشرق، کمتر از یک ماه به انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران مانده است، انتخاباتی که به نظر می رسد برای سومین سال شورای چهارم رنگ و بوی خاصی به خود خواهد گرفت.

در نخستین سال از شورای چهارم شهر تهران، احمد مسجد جامعی توانست با کسب 16 رای،  اعتماد اعضای شورای شهر را برای ریاست جلب کند.

پس از آن و برای سال دوم از عمر شورای چهارم طیف اصولگرا عزم خود را جزم کرد و با رایزنی فراوان و جلب آرای دو سه عضو از طیف اصلاح طلب توانستند با 18 رای مهدی چمران را  بر مسند ریاست بنشاند.

غلامرضا انصاری عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران، می گوید: طیف اصلاح طلب شورای چهارم همچنان بر گزینه خود که "احمد مسجد جامعی" است پافشاری خواهد کرد و تمامی اقدامات برای انتخاب او را انجام خواهد داد.

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز معتقد است: به نظر می رسد انتخاب برگزیده اصلاح طلبان "احمد مسجد جامعی" باشد، هرچند هنوز جلسه ای برای جمع بندی نظر قطعی برگزار نشده است.

وی می گوید: هرچند هنوز تصمیم جدی در مورد انتخابات هیات رئیسه گرفته نشده است اما به نظر می رسد رقابت میان مسجد جامعی و چمران صورت خواهد گرفت.

ابوالفضل قناعتی عضو فعلی هیئت رئیسه شورای چهارم اما معتقد است: نظر طیف اصولگرا برای انتخابات هیات رئیسه هنوز قطعی نیست ولی به نظر می رسد چمران همچنان انتخاب اصولگرایان باشند.

قناعتی می گوید: دنبامالی در اولین لیست شورا جز طیف اصلاح طلبان بوده و از این رو نمی توان منتخب اصولگرایان باشد، اما  زمزمه هایی برای انتخاب طلایی به جای چمران مطرح است.

پرویز سروری عضو اصولگرای شورای چهارم شهر تهران، هم در این باره می گوید: طیف اصولگرا هنوز جلسه ای در خصوص انتخابات هیات رئیسه نداشته است.

سروری به خبرنگار ما، می گوید: احساس ضرورتی برای برگزاری جلسه با محوریت انتخابات هیات رئیسه وجود ندارد.

وی در مورد انتخاب طیف اصولگرا و با تاکید بر اینکه  چمران در حال حاضر مشکل جسمانی ندارند، می گوید: در مورد انتخاب یا عدم انتخاب چمران و یا انتخاب طلایی به عنوان جایگزین صحبتی نشده است و هر آنچه مطرح شده تنها گمانه زنی رسانه ای است.

محسن پیرهادی، دیگر عضو اصولگرای شورای شهر نیز می گوید: شورا به دنبال انجام کارهای عادی خود است و جلسه ای بابت این موضوع و برای تصمیم گیری جمعی گذاشته نشده است اما هر کدام از اعضای شورا که توان مدیریت داشته باشند می تواند کاندیدای انتخابات هیات رئیسه شود.

این عضو کمیسیون حقوقی و نظارت تاکید می کند: وضعیت جسمی چمران بسیار خوب است و ایشان مشکلی ندارند، در نتیجه تصمیمی برای انتخاب فردی دیگر به عنوان جایگزین ایشان گرفته نشده است.

پیرهادی می گوید:  با گذشت دو سال از عمر شورا، کلیت شورا یکدیگر را یافته اند و تقریبا صمیمت نسبی بین هر دو طیف وجود دارد، در واقع انتخابات هیات رئیسه دیگر جز موضوعات پر تنش و حساس دو طیف نیست.

این عضو شورا نیز معتقد است، انتخاب طلایی و یا دنیامالی به عنوان انتخاب برگزیده طیف اصول گرا تنها گمانه زنی رسانه ای است.

حال باید منتظر ماند و دید در این مدت کوتاه، انتخاب طبف اصلاح طلب و اصول گرا چه فردی خواهد بود؟

منبع: پایتخت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس