کد خبر 456766
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

نهادهای حقوق بشری، سازمان‌های جهانی بشردوستانه و شخص دبیر کل سازمان ملل در میان شعله‌های بمب‌های سعودی، صرفا این جمله را به کار می‌برند: «ما از کشتار غیر نظامیان در یمن آگاهیم و نگران هستیم».

به گزارش مشرق،‌ نزدیک به 6 ماه از حملات بی امان و بی هدف سعودی‌ها علیه تمام داشته‌های یمن می‌گذرد؛ از پل‌ها، کارخانه‌ها، جاده‌ها، آثار تاریخی، روستاها و حتی احشام چیزی از بمباران وهابیت سعودی بی نصیب نمانده است.

بمباران‌ها عمدتا دیگر بدون هدف خاصی انجام می‌گیرد، مگر در مرحله اول بمباران‌ها که به «عاصفه الحزم» نام گرفته بود، عربستان مدعی نشد تمام ذخایر سلاح یمن را نابود کرده است؟ اما این روزها شاهد بمباران هر آن چه نشانی از آبادانی دارد هستیم.

روز گذشته بمباران منصقه «صفا» در استان «تعز» موجب کشته شدن بیش از 60 نفر و زخمی شدن بیش از 80 تن دیگر شد که همگی از مردم عادی و زن و بچه بودند.

شب پنج شنبه نیز در طی بمباران همین استان 80 نفر از مردم عادی به خاک و خون کشیده شدند.

موضوع جنایت جنگی دیگر به قدری آشکار شده که برخی رسانه‌ها و نهادها برای حفظ اندک آبروی خود نیز که شده نسبت به کشتار غیر نظامیان آن هم صرفا ابراز نگرانی کرده‌اند.

سخنگوی شورای امنیت روز پنج شنبه با اشاره به بمباران بندر «الحدیده» و تخریب تمامی زیرساخت‌های این منطقه، ابراز نگرانی کرد.

روز گذشته نیز «بان کی مون» اعلام کرد از تعداد بالای کشته‌های مردم غیر عادی در استان «تعز» آگاهیم!

مشاهده می کنید که هیچ محکومیتی در کار نیست؛ شورای امنیت ابراز نگرانی می‌کند و دبیر کل سازمان ملل نیز ابراز آگاهی!! چه بلایی بر سر سازمان ملل آمده است که دبیر کل آن رسما اعلام می‌کند که از تعداد بالای کشته‌های غیر نظامی آگاهیم اما حداقل محکوم هم نمی‌کند؛ دبیرکلی که سطح اختیارات او از محکوم کردن صرف بالاتر نمی‌رود، اما هراس دارد همین مقدار را نیز در مورد یمن به کار ببرد.

6 ماه از بمباران‌ها می‌گذرد و تاکنون 15000 یمنی کشته و زخمی شده‌اند، اما کشورهای عربی که مدام ناسیونالیست و ملی‌گرایی عربی را پر طمطراق به زبان می‌آورند از ترس قطع شدن کمک‌های مالی عربستان دم نمی‌زنند؛ بمباران‌هایی که به بهانه مقابله با طرفداران ایران در یمن انجام می‌گیرد؛ اما مگر سد تاریخی «مأرب» با قدمت بیش از 2500 سال نیز به انصارالله و حوثی‌ها ربط دارد که در اثر بمباران هواپیماهای سعودی تخریب شده است؟ یا بمباران روستاهای تعز و عدن و روستاهای مرزی با عربستان آیا با هدف جلوگیری از نفوذ ایران صورت می‌گیرد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    بر خلاف ظاهر، دنیا بی در وپیکر تر از این حرفاست بعضیا هم خودشونو زدند به اون راه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس