کد خبر 452611
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید و روانه بازار شد.

 به گزارش مشرق، روز پنجشنبه محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، در حاشیه سفر به شهرستان پیشوا در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به میزان تولید شکر در کشور اظهار داشت: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید و روانه بازار شد.

وی افزود: نیاز کشور به شکر بیش از دو میلیون تن است که با توجه به تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تنی در کشور به بیش از ۶۰۰ هزار تن واردات شکر نیاز است که با توجه به کاهش قیمت ها در دنیا، واردات این مقدار شکر به تولیدکنندگان این عرصه ضربه می زند.

حجتی با اشاره به ضرورت توجه کشاورزان به کاهش مصرف آب در تولید انواع محصولات کشاورزی ادامه داد: باید کشت برخی از محصولات که نیاز به آب زیاد دارند بر اساس نیاز انجام شود چرا که امروز منابع آبی در کشور به اندازه ای نیست که برای کشت این محصولات صرف شود.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: باید با فرهنگسازی و آموزش لازم میزان کشت محصولات آب بر را کاهش دهیم زیرا به لحاظ اقتصادی این امر به نفع کشاورزان است.

وی متذکر شد: باید تولید محصولات به اندازه ای کاهش پیدا نکند که منجر به واردات آن محصول شویم چرا که با این روش میزان هزینه ها افزایش پیدا کرده و زمینه نارضایتی مردم فراهم می شود.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به تأثیر اتفاقات بین المللی بر روی محصولات غذایی پرداخت و گفت: پس از توافق ژنو، تحریم محصولات غذایی برداشته شد و در زمینه واردات محصولات مشکلی وجود ندارد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 1
    ایران اولین کشور تولیدکننده شکردرخاورمیانه است ،درخوزستان قریب به ده کارخانه نیشکر وجود داره که میتواند شکر کل خاورمیانه روتامین کنه اما اینطور نشد.......مشکل کجاست؟؟؟ مثل روز روشن است ......مدیریتی ...
  • فقر ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 1
    منابع آبی رو از بین ببرید به خاطر این که تو حال زندگی میکنید و به آینده هیچ اهمیت نمیدید ... کشاورزی ایران را تبدیل به یک کویر بزرگ کرد خدا به داد آینده بچه هامون برسه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس