نقشه‌های شومی اطراف باشگاه پرسپولیس کشیده می‌شود و برخی به این افکار شوم کمک می‌کنند تا هر چه زودتر حالت اجرایی به خود بگیرد.

به گزارش مشرق، پرسپولیس باید در اصفهان به مصاف سپاهان برود. یک بازی جذاب و پرحاشیه. مطمئن باشید حاشیه‌های این بازی آن قدر زیاد است که به اندازه دو ساعت، شما را سرگرم کند.

بازی هم مشخصا زیبا و پربرخورد می‌شود. پرسپولیس یک تیم تهاجمی و سرعتی دارد با بازیکنانی تکنیکی مثل علی علیپور، مهدی طارمی، امید عالیشاه، میلاد کمندانی، فرشاد احمدزاده و... که هر وقت اراده کنند، هر مدافعی را جا می‌گذارند، اما در خط دفاع آسیب پذیر هستند و سپاهانی‌ها نیز پرستاره ترین باشگاه لیگ برتر هستند که باید از مقام قهرمانی شان دفاع کنند.

جدال پرسپولیس و سپاهان طی سالهای گذشته همواره پرحاشیه و جذاب بوده و به یاد نداریم بازی این دو تیم بدون تنش و درگیری به اتمام رسیده باشد. حالا شما مشغول فکر کردن به زوایای مختلف این دیدار هستید، اما پیشنهاد می‌کنیم این گزارش را تا پایان بخوانید تا با یک اتفاق عجیبتر مواجه شوید.

تغییرات عجیب ایوانکویچ

برانکو ایوانکویچ که با لقب پروفسور به فوتبال ایران معرفی شد، وقتی سرمربی تیم ملی بود، مربی محتاط و محافظه کار نشان می‌داد که در مصاحبه هایش سعی می‌کرد از کنار هر پرسشی به سادگی عبور کند، اما بتازگی، او به یک مرد دلیر و شجاع بدل شده که پاسخ همه را می‌دهد. انگار اعتماد به نفسی جادویی به دست آورده و با این اعتماد به نفس می‌تواند هر منتقدی را سر جایش بنشاند. اولین جرقه‌های این تغییر را وقتی دیدیم که ساعاتی قبل از شروع اردوی سرخپوشان در کشور ترکیه و پرواز از تهران به استانبول، به دفتر باشگاه رفت و در جلسه هیأت مدیره شرکت کرد. برانکو در آن روز، سینه را سپر کرد و بارها مدیران باشگاه را زیر تیغ انتقادها برد که چرا نتوانسته اند نفرات مورد نظرش را جلب کنند. سپس درگیری با خبرنگاران که سابقه قبلی از سوی برانکو نداشت. بعد هم دادن پاسخهای سربالا، حمله به منتقدان، عصبانیت شدید در یک برنامه زنده تلویزیونی و فریاد کشیدن بر سر بازیکنان بی انضباط، از دیگر نشانه‌های تغییر در شخصیت برانکو بود. او حتی محسن بنگر را از ترکیب تیمش به خاطر یک اشتباه فاحش بیرون کشید تا نشان دهد اصلاً اهل شوخی و بخشش نیست.

نقشه‌های شوم علیه پروفسور

در همین حال، برخی نشسته‌اند و برای آقای پروفسور نقشه‌های شوم می‌کشند. برانکو دیگر مثل روزهای ابتدای بازگشتش به تهران، در باشگاه محبوبیتی ندارد. اتفاقا چند نفر، خود را آلترناتیوش می‌دانند و منتظر افزایش اشتباه‌های این مربی هستند تا به محض اینکه صدای اعتراض هواداران پرسپولیس به هوا بلند شد، پای برگه اخراج آقای پروفسور مهر و امضا بزنند و او را از کار، برکنار کنند.

نقشه‌های شومی اطراف باشگاه پرسپولیس کشیده می‌شود و برخی به این افکار شوم کمک می‌کنند تا هر چه زودتر حالت اجرایی به خود بگیرد.

برانکو از طریق یک دوست قدیمی که حالا دیگر در کنارش نیست، همه این نقشه‌ها را متوجه شده است. او دیگر امنیت شغلی ندارد و می‌داند در صورت ناکامی در سه بازی بسیار مهم آینده، شغل خود را از دست می‌دهد. از بدِ حادثه، سرخپوشان در سه بازی آینده باید به مصاف سپاهان در اصفهان، ذوب آهن در تهران و فولاد در اهواز بروند و گرفتن 9 امتیاز کامل از این رقابتها، کار بی نهایت سختی است.

کارآگاه بازی در ساختمان شیخ بهایی

یک هفته قبل از شروع فصل پانزدهم، برانکو از مسؤولان باشگاه تقاضای جذب دو بازیکن خارجی دیگر می‌کند. نفر اول مهاجمی یک متر و 85 سانتی و برزیلی بود که یکی از دوستانش به او سفارش داد و نفر دوم یک مدافع چپ از کشور استرالیا که سهمیه آسیایی سرخپوشان را پر می‌کرد.

 مجموع پول درخواستی این دو بازیکن از 800 هزار دلار (حدود دو و نیم میلیارد تومان) تجاوز نمی‌کرد، اما علی اکبر طاهری، سرپرست باشگاه به طور رسمی با این درخواست مخالفت کرد، زیرا معتقد بود، بودجه پرسپولیس کفاف خرید چنین بازیکنانی را نمی‌دهد.

همان روز، یکی از نزدیکان برانکو به او گفت: «مسؤولان باشگاه به عمد برای پرسپولیس بازیکن نمی‌گیرند تا تو نتوانی در این تیم موفق عمل کنی و در صورت نگرفتن نتیجه، فوری رأی به اخراجت بدهد.» این حرفها، آتش اختلافها را شعله ور کرد. برانکو این حرفها را به گوش طاهری رساند و به جای طاهری، این حسین عبدی بود که پاسخ تندی به برانکو داد و از او خواست با بستن یک تیم ارزان قیمت، اما قدرتمند، وارد لیگ شود و دیگر به مسؤولان باشگاه اعتراض نکند. عبدی حتی به برانکو گفت، وقتی سیدجلال حسینی را که می‌خواست به پرسپولیس برگردد، به این شکل از باشگاه دور می‌کنی، نباید توقع حمایت از سوی هیأت مدیره را داشته باشی! از همان روز، کارآگاه‎بازی در باشگاه شروع شد. طرفین درگیری که نمی‌خواستند رو در رو حرفهایشان را بزنند، تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا آمار طرف مقابل را به دست بیاورند.

صندلی لرزان برانکو

حالا دیگر جنگ در باشگاه پرسپولیس علنی شده است. در واقع، زیر پای سرمربی تیم، پوست موز انداخته‌اند و هر آن برانکو به خاطر سطح لغزنده نتایجی که می‌گیرد، روی زمین بیفتد، کارش تمام است. او نه حامی محکمی دارد و نه تیم قدرتمندی که بتواند به آن افتخار کند. حتی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه تعدادی از بازیکنان، به جنگ با سرمربی تیم رفته‌اند، از جمله محسن بنگر که در مصاحبه‌های اخیرش، مدام با طعنه در مورد برانکو حرف می‌زند. بنگر به شکل جالب توجهی می‌خواهد هواداران را مقابل برانکو قرار دهد و این پرسش را در یکی از مصاحبه هایش مطرح که: «بهتر است دلیل نیمکت نشینی مرا از کادرفنی بپرسید، چون برای خودم هم عجیب است، چرا روی نیمکت می‌نشینم.»

از این جبهه مخالف علیه برانکو که بگذریم، به مصاحبه‌های حسین عبدی می‌رسیم. عبدی گفته: «عمر مربیگری برانکو در پرسپولیس را نتایجش تعیین می‌کند. ما فعلاً از سرمربی تیم ما حمایت می‌کنیم، اما باید دید برانکو می‌تواند از این حمایتها استفاده کرده و پرسپولیس را به موفقیت برساند یا نه؟» این حرفها یعنی مسؤولان باشگاه در انتظار ادامه نتایج منفی هستند تا بدون هیچ اغماضی، برانکو را برکنار کنند. از سوی دیگر قرعه لیگ نیز سرِ ناسازگاری با پروفسور گذاشته و در سه هفته آینده که بازی‌های تعیین کننده ای در لیگ جریان خواهد داشت، سخت ترین قرعه به پرسپولیس خورده است. اگر برانکو باز هم نتیجه نگیرد، احکام جدیدی از داخل باشگاه برایش تجویز می‌شود.

آخرین تهدید؛ اولین نشانه

اما برانکو طی دو، سه روز گذشته بیش از قبل با بازیکنانش در محل تمرین تیم به صحبت پرداخت. برانکو از پرسپولیسی‌ها درخواست کرد نسبت به شرایطی که تیم در آن گرفتار شده، جدیت بیشتری داشته باشند. حتی آنها را تهدید کرد، از این به بعد دیگر اشتباه‌های فردی و تاکتیکی را نمی‌پذیرد و هر بازیکنی دچار اشتباه در بازی شود، برانکو در کنفرانس‌های خبری نام آن بازیکن را به عنوان مقصر ناکامی‌های پرسپولیس اعلام می‌کند. این آخرین تهدیدهای برانکو قبل از مصاف با سپاهان بود و اولین نشانه برای اثبات عصبانیت وی. برانکو از شرایطی که در آن گرفتار شده، عصبانی است و می‌داند اگر بازنده جدال اصفهان باشد، امید چندانی برای ادامه همکاری با سرخپوشان ندارد و موج انتقادها از هر سو با سرعت بیشتری به سمتش سرازیر می‌شود.

به نظر شما برانکو می‌تواند از این بحران، پلی به سمت خوشبختی بزند یا او نیز مانند سایر مربیان پرسپولیس طی سالهای اخیر، با اولین طوفان، در دریای مشکلات و بحرانها غرق می‌شود؟

منبع: قدس آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    اقای برانکو لطفا این بازیکن حاشیه سازو از تیممون بندازین بیرون بنگر سوتیه 30 ثانیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس