وزیر کشور با تاکید بر اینکه مسئولیت برقراری امنیت انتخابات طبق قانون بر عهده وزارت کشور است گفت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده در انتخابات کلیه صندوق های رأی به صورت آنلاین به ستاد انتخابات کشور و سازمان ثبت احوال متصل می شود.

به گزارش مشرق،  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در بازدید از سازمان ثبت احوال با اشاره به اهداف این بازدید اظهار کرد: در این بازدید تلاش شد تا با ساز و کارها و نواقص مربوط به شناسایی مشخصات و داده های مرتبط با هویت، جمعیت، آمار فوت، طلاق و ازدواج و سایر اطلاعاتی که می تواند در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها به ما کمک کند آشنا شویم.

وی با اشاره به تولید کارت های هوشمند ملی گفت: کارت های هوشمند ملی در حال تولید است و ما امروز از سیستم کارت هوشمند ملی بازدید کردیم و امیدواریم بتوانیم تا آخر سال ده میلیون کارت هوشمند ملی را توزیع کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: در توزیع کارت هوشمند ملی اولویت با افراد 18 سال به بالایی است که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند و تخمین زده می شود تعداد آنها بین 2 تا 5/2 میلیون نفر باشد.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه همواره در هر انتخاباتی بحث شناسایی هویت رأی دهندگان یک دغدغه محسوب می شود، اظهار کرد: هر فردی که قصد شرکت در انتخابات و رأی دادن را دارد باید هویت او شناسایی شود و با ساز و کار طراحی شده در وزارت کشور تلاش می شود تا از سوء استفاده افرادی که با شناسنامه های جعلی در صدد هستند تا دو بار در انتخابات رأی دهند جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده در انتخابات کلیه صندوق های رأی به صورت آنلاین به ستاد انتخابات کشور و سازمان ثبت احوال متصل می شود.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به تلاش وزارت کشور برای استفاده از روشهای نوین ارتباطی و ظرفیت های فضای مجازی در انتخابات گفت: وزارت کشور در صدد است تا از روشهای نوین برای اخذ رأی استفاده کند و البته در ستاد انتخابات کشور که زیر مجموعه وزارت کشور است نحوه و چگونگی همراهی با شورای نگهبان در نظر گرفته شده و ما تلاش می کنیم تا در تمام مراحل انتخابات اعتماد و اطمینان شورای نگهبان را جلب کنیم.

رحمانی فضلی در ادامه به بحث الکترونیکی برگزار کردن انتخابات گریزی زد و بیان کرد: ما در گام اول باید سفارش ساخت دستگاه های الکترونیکی را برای اخذ رأی بدهیم و امروز در سازمان ثبت احوال از نمونه دستگاه های الکترونیکی بازدید شد و امیدواریم با تأیید شورای نگهبان بتوانیم از این دستگاه ها در انتخابات اسفند ماه استفاده کنیم.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به اهتمام وزارت کشور در امر آموزش مدیران انتخابات اظهار کرد: وزارت کشور در حال حاضر مشغول آموزش مربیان انتخاباتی است و این مربیان در مراحل بعدی به آموزش افرادی می پردازند که قرار است به صورت گسترده در سراسر کشور متوجه صندوق های اخذ رای باشند.

رحمانی فضلی با اشاره به تدوین جدول زمانبندی انتخابات گفت: در جلسه امروز ستاد انتخابات کشور کلیات جدول زمانبندی انتخابات نهایی شد و این جدول برای تأیید به شورای نگهبان ارسال می شود.

رحمانی فضلی در پایان به بحث مهم تأمین امنیت انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: طبق قانون مسئول برقراری امنیت انتخابات، وزارت کشور و شورای تأمین استان است و از مدتها قبل نیز ستاد امنیت انتخابات در وزارت کشور تشکیل شده است و ارزیابی ها و رصدهای ما نشان می دهد که هیچ مشکلی از لحاظ امنیتی انتخابات پیش رو را تهدید نمی کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس