کد خبر 452262
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

وقتی آقای طیب نیا ۲۷۰ رای اعتماد از نمایندگان مجلس گرفت باید این روز را می دید که نمایندگان برای احیا اقتصاد ایران به ایشان رای داده اند.

به گزارش مشرق، نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس درباره استیضاح وزیر اقتصاد گفت: آقای طیب نیا تاکنون از نمایندگان مجلس سه کارت زرد گرفته اند که طبق آیین نامه استیضاح ایشان قابلیت اجرا دارد.

 وی بحث عدم نظارت بر بانک ها وموسسات مالی واعتباری را یکی از دلایل دریافت این کارت زردها دانسته و افزود: اگریک سوپرمارکت یا میوه فروشی بخواهد در منطقه ای آغاز به کار کند مالک آن باید پروانه اشتغال، مجوز اماکن و... داشته باشد.

به هر حال بانک مرکزی وشورای پول و اعتبار در مورد نظارت بر بانک ها وموسسات مالی و اعتباری، سهم مهمی دارند اما از آنجا که نمایندگان مجلس نمی توانند ازبانک مرکزی وشورای پول و اعتبارسوال کنند وزیر اقتصاد را برای پاسخگویی به مجلس احضار می کنند.

قاضی پور در مورد زمان استیضاح طیب نیا نیز گفت: فعلا تاریخ استیضاح مشخص نیست وفقط درخواست استیضاح ایشان را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرده ایم تا توسط آقای ابوترابی پیگیری شود.

نماینده مردم ارومیه درباره وضعیت سایر وزرا تصریح کرد: به دلیل موضوع آب های کشاورزی، احیای دریاچه ها و تالاب ها، مهار آب رودخانه های مرزی و....می خواستیم وزیر نیرو را استیضاح کنیم یا تعدادی از نمایندگان خواهان استیضاح وزیر کشور بودند با اینکه طبق آیین نامه باید برای اعلام وصول اقدام شود اما هیئت رئیسه در موضوع استیضاح ها برخلاف قانون عمل کرده واستیضاح ها را اعلام وصول نمی کند.

وی ادامه داد: فعلا وزیر صنعت ، معدن وتجارت سه کارت زرد ندارد اما با سه کارته شدن وزیر اقتصاد طبق آیین نامه استیضاح ایشان قابلیت اجرا دارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد سوالات اساسی از وزیر اقتصاد گفت: وقتی آقای طیب نیا ۲۷۰ رای اعتماد از نمایندگان مجلس گرفت باید این روز را می دید که نمایندگان برای احیا اقتصاد ایران به ایشان رای داده اند. به هرحال مردم از نمایندگان خود انتظار دارند وعده های مسئولین اجرایی کشور را پیگیری کنند.

 آقایان تا دیروز دم از توافق می زدند و می گفتند: اگر تحریم ها برداشته شود، اگر توافق شود و... این افراد دو سال با شعار توافق، مردم را سرکار گذاشته اند. سوال این است امروز که توافق شده است دولت یازدهم و این افراد چه عملکردی دارند؟


منبع:تراز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس