کد خبر 452320
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

یک کارشناس اقتصادی گفت: صنایع کوچک و متوسط در شرایط "پسا تحریم" به دلیل عقب ماندگی ۱۰ ساله و هزینه‌های تولید بیشتر و کیفت پایین تر در مقابل تولیدات روز دنیا، در صورت عدم هدایت مناسب، از تعطیلی به سمت ورشکستگی می‌روند.

به گزارش مشرق، یحیی آل‌اسحاق با اعلام این مطب افزود: در صورتی که توافقات هسته‌ای به صورت مثبت و بر طبق خواسته ما به مرحله اجرایی درآید این بار نوبت اصحاب اقتصادی اعم از مسئولین دولتی، حاکمیتی، سیاست‌گذار و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی است که وارد عمل شده و به انتظارات سنگینی که از آن ها وجود دارد، جامعه عمل بپوشانند.

وی خاطرنشان کرد: این بدان مفهوم است که افسران دیپلماتیک ما به وظایف خود به درستی عمل کرده و نمره قبولی گرفته‌اند اما انتظارات از مسئولان اقتصادی بسیار بالا رفته است که در صورت عدم موفقیت در انجام مسئولیت‌های خود شکست تاثیرگذار و تاریخی خواهند داشت.

این کارشناس اقتصادی گفت: در صورتی که انتظارات مورد نیاز مردم در شرایط "پسا تحریم" فراهم نشد و مسئولان به وظایف خود عمل نکنند مورد بازخواست عموم قرار خواهندگرفت.

آل‌اسحاق اضافه کرد: عدم استفاده از شرایط محیا شده در فرصت طلایی برداشته شدن تحریم‌ها، ضربه بزرگی برای ما خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی یاد آورشد: ما در شرایط تحریم در مقایسه باسایر کشور‌ها گران زندگی کردیم و برای نقل و انتقال پول به بیراهه‌ها و صرافی‌ها متوسل شدیم. در شرایط بعد از رفع شدن تحریم‌ها در مجموع هزینه‌های ما 20 تا 30 درصد کاهش می‌یابد.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: صنایع ما از لحاظ تکنولوژی فاصله 10 ساله‌ای با واحد‌های تولیدی روز دنیا دارند. به طور مثال در بخش لوازم خانگی در صورتی که روابط تجاری ایران به حالت عادی برگردد امکان کاهش قیمت و افزایش کیفیت این محصولات فراهم می شود.

آل‌اسحاق گفت: واحد‌های تولیدی ما در صورتی که نتوانند خود را با شرایط جدید روز دنیا همگن کرده و ظرفیت‌های خود را با هدایت مسئولین افزایش دهند واحد‌های کوچک  و متوسط از تعطیلی به سمت ورشکستگی می‌روند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس