کد خبر 451891
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای در دستورکار سفر وزیر خارجه به منطقه قرار دارد، گفت: در این سفر درباره طرح جدید ایران برای کمک به رفع مشکل سوریه و ابعاد و آثار نتایج مذکرات هسته‌ای رایزنی می‌شود.

به گزارش مشرق، مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه در خصوص سفر امروز ظریف به بیروت گفت: در این سفر موضوعات مختلف دوجانبه و تحولات منطقه‌ای در دستور کار قرار دارد.  
وی بررسی بحران تروریسم و افراطی‌گری را از دیگر از اهداف این سفر برشمرد که در دیدار با مقامات چند کشور منطقه درباره آن مذاکره می‌شود.
افخم گفت: در این سفر همچنین درباره طرح جدید کشورمان برای کمک به رفع مشکل سوریه و ابعاد و آثار نتایج مذکرات هسته‌ای رایزنی می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به دیدگاه ایران برای حل و فصل مسائل سوریه اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران درباره بحران این کشور از آغاز بر سه اصل منطقی استوار بوده است: احترام به حق مشروع ملت سوریه به منظور اصلاح و تعیین سرنوشت خود؛ مخالفت با مداخله بیگانگان که به علت سیاست‌های مستقل دولت سوریه و حمایت از مقاومت، در صدد تسویه حساب با این کشورند و مخالفت با استفاده از تروریسم برای تحقق اهداف سیاسی.  
وی گفت: طرح چهار ماده‌ای ایران برای کمک به حل بحران سوریه هم در چارچوب اصولی که ذکر شد در دست تهیه و در حال روزآمد شدن است که پس از مشورت و رایزنی با دولت سوریه و دیگر بازیگران مؤثر ارائه خواهد شد.  
افخم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران بر این باور بوده است که بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد و باید بر اساس راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک مبتنی بر گفت‌وگو و توافق پایان یابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس