کد خبر 451864
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دومین دور سفر منطقه‌ای و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان دقایقی قبل تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در چارچوب سفرهایش به منطقه و در دومین دور سفرش به منطقه دقایقی قبل تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.

وی در این سفر قرار است با مقامات لبنان دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین برنامه جامع اقدام مشترک به گفت‌وگو بپردازد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از توافق وین به چند کشور دیگر منطقه از جمله کویت، قطر و عراق سفر کرده بود و قرار است پس از بیروت به، دمشق اسلام‌آباد و دهلی‌نو نیز سفر کند.

براساس اعلام‌های قبلی قرار بود ظریف شب گذشته به ترکیه برود و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند که این سفر به تعویق افتاد و یک مقام مسئول در وزارت خارجه با تأیید تعویق سفر وزیر خارجه ایران به ترکیه گفت: این سفر در دستورکار است و به دلیل عدم انطباق برنامه‌ها در این محدوده زمانی، در اولین زمانبندی بعدی انجام خواهد شد.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه هم در این رابطه گفت: دور دوم سفر دکتر ظریف امروز با سفر به بیروت آغاز می شود وموضوعات مختلف دوجانبه و تحولات منطقه ای و بحران تروریسم و افراطیگری از محورهای مورد مذاکره است.


وی افزود: همچنین طرح جدید ایران برای کمک به حل مشکل سوریه و همچنین ابعاد و آثار نتایج مذکرات هسته ای دراین سفرها مورد گفتگوقرار می گیرد. 


سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدگاه ایران برای حل مشکل سوریه اظهارداشت : سیاست جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران سوریه از آغاز بر سه اصل منطقی استوار بوده است ؛ احترام به حق مشروع ملت سوریه برای اصلاح و تعیین سرنوشت خود٬ مخالفت با مداخله بیگانگان که بابت سیاست های مستقل دولت سوریه و حمایت از مقاومت در صدد تسویه حساب با این کشور هستند و مخالفت با استفاده از تروریسم جهت تحقق اهداف سیاسی.


افخم اضافه کرد :طرح چهار ماده ای ایران جهت کمک به حل بحران سوریه هم در چارچوب اصولی که ذکر شد تهیه و در حال روزامد شدن است که پس از مشورت و رایزنی با دولت سوریه و سایر بازیگران موثر ارائه خواهد شد.


سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد :جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران بر این باور بوده که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و می بایست بر اساس راه حل سیاسی ودیپلماتیک مبتنی بر گفتگو و توافق خاتمه یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس