یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون از تصمیم این ائتلاف برای تصویب بسته اصلاحی حیدر العبادی نخست وزیر عراق خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری المسله، «حسین المالکی» یکی از اعضای ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق اعلام کرد: تمام اعضای ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق امروز سه شنبه به تصمیم های اصلاحاتی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور رای مثبت خواهند داد.

وی افزود: تمام اعضای ائتلاف دولت قانون به توافق رسیده اند، تا به صورت جمعی در جلسه امروز پارلمان عراق به بسته اصلاحاتی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور رای مثبت دهند، چرا که این خواسته ها پیش از این نیز به تایید شورای وزیران عراق رسیده است.

وی گفت: ائتلاف دولت قانون در این باره خود را در کنار حیدر العبادی نخست وزیر عراق می داند، تا در این راه خواسته تظاهرات کنندگان و مرجعیت عالیقدر عراق محقق شود.

حیدر العبادی یک سری خواسته های اصلاحاتی را مطرح کرد، که این خواسته های وی شامل کاهش چشمگیر شمار نیروهای محافظان شخصی شخصیت ها و مسئولان عراقی که حتی در برگیرنده کاهش شمار محافظان شخصی مسئولان در قوای سه گانه است.

وی همچنین لغو معاونت‌‌ها در نهادهای ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق و تمام مناصب عالی که در برگیرنده توزیع سهم بندی های حزبی و طایفه ای است را خواستار شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس