کد خبر 451740
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷

روزنامه میرور در گزارشی به نقشه‌ای اشاره کرد که براساس آن داعش قصد دارد چین، اسپانیا و شمال آفریقا را تصرف کند.

به گزارش مشرق، نقشه منتشر شده از سوی داعش نشان از طرح‌های حساب شده آن‌ها در تصرف جهان تا قبل سال 2020 دارد.

بنوشته روزنامه انگیسی «میرور» این نقشه جدید نشان می‌دهد که هدف ‌این گروه تروریستی احاطه بر خاورمیانه، شمال آفریقا و بخش‌هایی از اروپا ظرف 5 سال آینده است.

«اندور هاسکن» خبرنگار بی بی سی در کتاب جدیدش تحت عنوان «خلیفه ترس و وحشت» به نقشه جدید داعش اشاره کرده که در آن نواحی از اسپانیا در غرب اروپا تا مرزهای چین در شرق به عنوان قلمروی جدید این گروه پوشش داده شده و به بخش‌هایی از اسپانیا، پرتغال و فرانسه که از سوی «موروها» از قرن هشتم تا 15 تحت اشغال بود، نام عربی آن «اندلس» داده شده است.

داعش به دنبال تسلط بر جهان تا سال 2020

هاسکن در این زمینه گفت: «آن‌ها می‌خواهند هر آن‌چه را که می‌بینند به عنوان جهان اسلام به تصرف خود درآورند. آن‌ها حالا خلیفه دارند و تصمیم دارند علیه بقیه جهان باشند. اگر داعش سلاح هسته‌ای داشت، علیه ما استفاده می‌کرد.»

 این روزنامه در خاتمه نوشت: داعش هم اینک 50 هزار عضو دارد و بیشتر به مدد احاطه بر میادین نفت و گاز  در عراق و سوریه نزدیک به 2 میلیارد پوند دارایی دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناصر ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    داعش چنین غلطی نمیتواند بکند چون اثری ازش باقی نخواهد ماند. داعش= لجن
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    تمام این خبرهای این جور روزنامه ها هدفمند و برای تبلیغ قدرت پوشالی سگانی به نام داعش میباشد و متاسفانه مشرق نبایستی به این نوع خبرهای تو خالی اصلا توجهی داشته باشه و اونو پوشش بده و ناخواسته تبلیغ سوء کرده باشه این خبرها یعنی قدرتی رو بخواهین نشون بدین و جالب اینجاست بیشتر این سگهای داعش از همین اروپا اومدند یک آرزوی تو خالی تو سر بی مغزشون دارن و این سگهای هار داعشی همه یا روانی یا بدبخت یا وحشی یا متوهم یا خیلی چیزای دیگه بیشتر نیستند خواهشا اینجور خبرهای پوچ و تبلیغ غیر مستقیم از این گروه وحشی نشه بهتره. این گروه ها تو عراق و سوریه اش هم زاییدن خودشون از تو دارن متلاشی میشن به خودشون رحم نمیکنن سر همدیگه رو میبررن چطور این چیزها رو ترسیم میکنن الله اعلم .با تشکر از شهر خبر
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    چون شدید دارند زاد و ولد میکنند از اینرو این اقدامشان هم عجیب نیست.
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    عوامل گمنام هر چی نیرو دارند باید بروند افغانستان و عراق و سوریه و با صدا خفه کن و شبانه و مخفیانه داعشی ها را در کوچه و خیابان بزنند وگرنه با تانک و توپ و بالگرد کاری پیش نمیره.
  • مختار ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه...!!
  • علی ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    باسلام . هرچند اینها حرفهای زیادی و غلط زیادی است ولی نمی توان خطر داعش را به عنوان یک تفکر خطرناک و زد دین که ساخته دست خود استعمار است نادیده گرفت . بنظرم همه کشورهای خاورمیانه از کشورهای عربی تا هند و چین و روسیه و حتی آفریقا و برخی کشورهای اروبایی بایستی باهم متحد شوند و ارتش واحد و قدتمندی در مقابل این تفکر تروریستی تجهیز کنند و به ارتش و تجهیزات و نفرات آنها حمله کنند و ریشه این تفکر را در جهان بخشکانند ولی اگر بی خیال باشند معلوم نیست چه اتفاقی می افتد .
  • محمدرضا ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    به امید ظهور حضرت حجت و نابودی صهیونیست پلید که داعش را برای ارمان پلیدشان ارماگدون بوجود اورده اند ارمانی که در ان دو سوم انسان بی گناه باید نابود شوند مرگ بر صهیونیست و مرگ بر تروریست
  • علی ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    بابا مگه میشه مگه داریم ,مگه امکان داره ازبیانات نقی معمولی!!
  • میلاد ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    مشرق نیوز آبرو خودتو نبر با این اخبارا 50 هزار نفر با دومیلیارد پوند ..تسلط از اندلس تا چین؟؟؟ خداییش خودت خندت نگرفت؟؟؟ داعش نهایتا تا 1 سال آِینده از بین میره..1 سال فقط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس