دهها نفر از یهودیان ضد رژیم صهیونیستی با تجمع در مقابل دفتر یکی از اعضای برجسته سنای آمریکا به مخالفت وی با توافق گروه ۱+۵ با ایران اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، شماری از یهودیان ضد صهیونیسم، به نشانه اعتراض با اقدام «چاک شومر» یکی از اعضای ارشد دموکرات سنای آمریکا در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران در برابر دفتر او تجمع کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع این اقدام را پیامی به شومر دانسته و اعلام کردند؛ سناتور شومر لطفاً صدای یهودیان ضد صهیونیسم را بشنوید: اقدام اسرائیل در بر هم زدن صلح جهانی از نظر دین یهود قابل قبول نیست.

این راهپیمایی ساعت شش عصر به وقت نیویورک (۲:۳۰ بامداد به وقت تهران) در نیویورک برگزار شد.

سناتور شومر از که یکی از سناتورهای ارشد یهودی است، در بیانیه‌ای گفت: پس از بررسی عمیق و دقیق، تصمیم به مخالفت با این توافق گرفته است.

بیانیه وی لحظاتی پس از اعلام مخالفت با توافق هسته‌ای از سوی «الیوت انگل» دیگر نماینده برجسته حزب دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان که یک عضو یهودی بانفوذ کنگره آمریکا است، منتشر شد.

شومر افزود: این توافق امکان بازرسی از هر جا و در هر زمان از تاسیسات هسته‌ای ایران را فراهم نمی کند و بر اساس آن آمریکا نخواهد توانست درخواست بازرسی‌های یک جانبه را مطرح کند.

در این تجمع شماری از خاخام‌های ضد صهیونیسم مخالفت خود را با رفتارهای بعضی سناتورهای آمریکایی در دفاع از اسرائیل و مخالفت با «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا نشان دادند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش به مخالفت شومر با توافق هسته‌ای گفت: استدلال وی و دیگر مخالفان توافق بر پایه حقایق استوار نیست.

دولت اوباما از هفته‌ها قبل تلاش همه جانبه ای را برای توضیح و تشریح توافق هسته‌ای به اعضای کنگره آغاز کرده است.

از دیگر سو، لابی طرفدار رژیم صهیونیستی از جمله کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) نیز تلاش‌های خود را برای مجاب کردن اعضای کنگره به منظور رد توافق تشدید کرده است.

کنگره آمریکا از زمان دریافت متن برجام، ۶۰ روز برای بررسی توافق با ایران وقت دارد و تا ۱۷سپتامبر (۲۶ شهریور) باید به آن رأی بدهد.

{$sepehr_album_29596}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس