کد خبر 451629
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳

طوماری که از دولت انگلیس می‌خواهد نخست‌وزیر اسرائیل را در صورت ورود به لندن بازداشت کند، تاکنون از سوی بیش از 19000 نفر امضا شده و انتظار می‌رود شمار امضا‌کنندگان آن باز هم افزایش یابد.

به گزارش مشرق، قرار است «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه سپتامبر برای گفت وگو با مقامات انگلیسی به لندن سفر کند.

معترضان به حضور نتانیاهو در انگلیس در اعتراض به سفر وی، با انتشار طوماری در سایت پارلمان انگلستان بازداشت وی در صورت ورود به لندن به دلیل ارتکاب جنایت جنگی را خواستار شده‌اند. 

در این فراخوان آمده است، بر اساس قانون بین‌الملل نتانیاهو به دلیل جرایم جنگی و قتل عام 2 هزار شهروند فلسطینی در سال 2014، باید در بدو ورود به انگلیس بازداشت شود.

این طومار تا لحظه انتشار گزارش به امضای بیش از 19000 نفر رسیده و شمار امضاهای آن لحظه به لحظه در حال افزایش است. برای امضای این طومار، فرد حتما باید تبعه یا ساکن بریتانیا بوده و مشخصات خود را دقیقا وارد کند.

در انگلیس اگر بیش از 10 هزار نفر طوماری را امضا کنند، دولت انگلیس به آن پاسخ می‌دهد. دیروز این طومار به حداقل تعداد لازم برای دریافت پاسخ دولت رسید. همچنین اگر طوماری به 100 هزار امضا برسد، در پارلمان انگلیس به بحث گذاشته می‌شود.

چند هفته پیش از این و در سالگرد جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، فعالان ضدجنگ انگلیسی با حضور مقابل یک کارخانه اسرائیلی به نام «البیت» در نزدیکی شهر بیرمنگهام، فعالیت این کارخانه اسرائیلی را متوقف کردند. معترضان خواستار بسته شدن این کارخانه و توقف تولید پهپاد در آن بودند.

کارخانه «البیت» به عنوان بزرگترین کارخانه اسلحه سازی و ساخت موتورهای یو.وی.ای برای پهپاد در روستای «شن‌استون» واقع است. این کارخانه متعلق به رژیم اشغالگر قدس است و کالاهای ساخته شده در آن به اسرائیل و دیگر کشورهای جهان صادر می‌شود. هم‌چنین پهپادهای «هرمس» ساخته کارخانه «البیت» ستون اصلی حملات هوایی اسرائیل است. سازمان عفو بین‌الملل پیش از این گفته بود احتمالا موتورهای ساخته شده در این کارخانه در حملات هوایی اسرائیل علیه غزه استفاده شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    حرکت مردمي خوبيه ولي کارد که دسته خودش رو نمي بره و برعکس
  • هرمزچرم شیر ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    ببینیم غیرت انگلیسی چکار میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس