کد خبر 451155
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

32 میلیون آرژانتینی آماده حضور در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین هستند که قرار است تا ساعاتی دیگر اغاز شود.

 به گزارش مشرق، «تله سور» اعلام کرد: دولت آرژانتین در آستانه دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین 95 هزار صندوق رای‌گیری به 15 هزار ستاد انتخاباتی این کشور انتقال داد.

32 میلیون و 64 هزار آرژانتینی آماده حضور در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند که امروز برگزار خواهد شد.
 
«خولیو آلاک» از سوی وزارت دادگستری آرژانتین اعلام کرد که در حال حاضر 15 هزار ستاد انتخاباتی و 95 هزار صندوق رأی‌گیری آماده هستند؛ در حاشیه این انتخابات همچنین حدود 190 هزار نیروی پلیس در راستای تضمین روند انتخابات در محل‌های ستاد انتخاباتی حضور خواهند یافت.
در این رابطه همچنین 500 هزار دادستان از احزاب متفاوت کشور، در کنار نیروی‌های مسلح حضور خواهند داشت تا مسئولیت 95 هزار صندوق رأی را بر عهده گرفته و مانع تقلب شوند.

در این راستا جمعه 7آگوست (16 مرداد ماه)چندین ناظر بین المللی به منظور همکاری با دادگاه ملی آرژانتین وارد «بوینوس‌آیرس» پایتخت آرژانتین شدند.

مرکز مطالعات عقاید عمومی آرژانتین که برای نظرسنجی از مردم اقدام به تماس با 500 هزار آرژانتینی و انجام مصاحبه‌های تلفنی با آن‌ها کرده، اعلام کرد که عقاید مردم همانند گذشته است و شاهد تغییرات قابل‌توجهی نبوده‌ایم.

آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته در آرژانتین نشان می‌دهد که «سیولی» از اقبال بیشتری برای تصدی ریاست جمهوری این کشور نسبت به سایر رقبای خود برخوردار است.

در انتخابات مقدماتی کاندیداهای هر جبهه سیاسی که در انتخابات ریاست جمهوری 25 اکتبر (3 آبان) شرکت داده می‌شوند، مشخص خواهند شد.

نظرسنجی دیگری در ماه مارس نیز نشان داد که «سیولی» از رقیب خود «ماکری» پیشی گرفته است.

روز جمعه نیز رهبران و نمایندگان صدها اتحادیه در آرژانتین با شرکت در مراسمی در «بوینوس آیرس» (پایتخت آرژانتین) حمایت خود از «سیولی» را اعلام کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس